1

معاون نظارت بر عرضه سازمان سینمایی متذکر شد⇐سینماهای مشهد و کرج و کاشان مجددا تعطیل شدند/انصراف “پیشی میشی” از اکران به‌خاطر شیوع مجدد کرونا بوده و بر همین اساس سزاوار محرومیت اکران نیست!/ تاکنون هیچ فیلمی غیر از “پیشی‌میشی” از اکران انصراف نداده و حتی چند فیلم دیگر برای اکران اعلام آمادگی کرده‌اند!/تعطیلی مجدد سینما در تهران منوط است به تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا!

سینماروزان: قرمز اعلام شدن وضعیت کرونایی چند استان که همراه شده با تعطیلی مجدد سینماهای آنها، شائبه‌هایی درباره تعطیلی مجدد سینماها در تهران را هم شکل داده ولی معاون نظارت بر عرضه سازمان سینمایی، این مساله را تکذیب کرده و آن را منوط دانسته به نظر ستاد ملی کرونا.

محمدرضا فرجی معاون نظارت بر عرضه سازمان سینمایی با اشاره به شروع مجدد تعطیلی سینماها به‌دلیل شیوع مجدد کرونا به ایلنا گفت: سینماهای مشهد و البرز(کرج) تعطیل شده و یکی دو مورد استانی دیگر از جمله کاشان نیز با ما تماس گرفتند که فرمانداری‌های آنها گفتند باید سینما تعطیل شود که ما گفتیم، اگر فرمانداری یا استانداری تاکیدی بر تعطیلی سینما داشتند طبیعتا باید قبول کنید.

محمدرضا فرجی درباره فیلمهایی نظیر “پیشی میشی” که به‌خاطر شیوع کرونا از اکران انصراف داده‌اند، بیان داشت: در مورد انصراف‌ این فیلم از اکران با توجه به وضعیت کرونا سزاوار نیست که محرومیتی نصیب‌شان شود. علاوه بر این شاید اکثر سینماها در شرایط کنونی مشکلاتی را برای اکران برخی فیلم‌ها که مخاطبان کودک دارند، داشته باشند ولی در نهایت شورای صنفی نمایش باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی درباره احتمال انصراف فیلم‌های دیگر از اکران نیز توضیح داد: این احتمال وجود دارد و ما هم بر همین اساس پیش‌بینی برگزاری جلسه فوق‌العاده هم کرده‌ایم. اما باتوجه به اینکه تا چهارشنبه هفته آینده فیلم جدیدی جز برنامه‌های اکران نبوده است، لذا در جلسه یکشنبه شورای صنفی نمایش، دوستان در این باره هم تصمیم‌گیری خواهند کرد. اما تا الان هیچ فیلمی غیر از «پیشی‌میشی» انصراف نداده و حتی چند فیلم دیگر نیز برای اکران اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرجی ضمن بیان اینکه درباره تعطیلی مجدد سینماها همه چیز به نظر ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد، بیان کرد: ما باید ببینیم که ستاد کرونا درباره سینماها چه تصمیمی می‌گیرد. باتوجه به اینکه وضعیت جامعه مخصوصا در شهرهای بزرگ مقداری حساس‌تر شده، طبیعتا صاحبان فیلم‌ها نیز مقداری نگران نحوه آسیبی که به فیلمشان وارد می‌شود و اکرانشان در شهرستان‌های مختلف هستند.