1

معاون منابع سازمان سینمایی لبخند به لب(!) حذف بیش از ۲هزار سینماگر از فهرست عیدی‌گیرندگان ارشاد را تایید و تاکید کرد ⇐ برای دریافت همین عیدی{تبعیض‌آمیز} هم فقط تا ۲۷ فروردین فرصت است!!

سینماروزان: حذف بیش از ۲هزار نفر از سینماگران از فهرست عیدی‌گیرندگان ارشاد به شدت با انتقاد بدنه سینما مواجه شده.

اینکه سازمان سینمایی یک عیدی حداقلی ۵۰۰هزارتومانی را که نهایتا پول ۵کیلو گوشت است را برای سینماگران تعیین کرده به‌کنار، اینکه بیش از ۲هزارنفر از سینماگران هم از فهرست عیدی‌گیرندگان حذف شده‌اند به‌شدت برخورنده بوده و صنوف مختلف از مدرسان تا دوبلورها، مدیران سالن و… را به اعتراض واداشته.

با این حال رمضانعلی حیدری‌خلیلی معاون منابع سازمان سینمایی به‌جای آن که صرفه‌جویی ناشی از تعطیلی جشنواره‌هایی مانند جهانی فجر و کودک و… بخاطر کرونا را محملی کند برای اعطای عیدی به تمام سینماگران، در مصاحبه‌ای با سایت سازمان که تصویری لبخندبه‌لب(!!) از حیدری‌خلیلی ضمیمه‌اش شده نه فقط بر حذف بیش از ۲هزارنفر از دریافت عیدی صحه گذاشته بلکه تهدید کرده اگر تا ۲۷فروردین توزیع عیدی به‌شکل تبعیض‌آمیز فعلی(!) انجام نشود، پرونده عیدی کلا بسته خواهد شد!!

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی رمضانعلی حیدری خلیلی گفت: مقرر شد بخشی از اعضای فعال سینمای ایران که با شرایط سخت تری مواجه هستند و بویژه در صنوف کارگری(!!) خانه سینما عضو هستند ، در قالب پرداخت کمک هزینه رفاهی شب عید حمایت شود. قرار شد افرادی مانند زنان سرپرست خانوار، از کار افتادگان، بیماران خاص، بیکاران فصلی خانه سینما، مشاغل سخت در اولویت بهره مندی از این تسهیلات حمایتی باشند. بر اساس همین اصل قرار شد خانه سینما پیشنهادات خود را ارائه کند و اعلام کردیم افراد مشمولی که انتخاب می شوند حتما باید توسط صنف انتخاب و تایید بشوند و این کمک هزینه به حساب قانونی افراد مشمول واریز شود. بر اساس مصوبه کارگروه اعضایی که حقوق بگیر و کارمند نهاد های دولتی و غیر دولتی هستند مشمول این حمایت نیستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی رقم حمایتی در نظر گرفته شده برای هر نفر را 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: خانه سینما پس از بررسی ها 2523 نفر از 28 صنف را طی نامه رسمی به سازمان سینمایی انعکاس داد و بنا به مصوبه کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما منابع حمایتی از محل توافقنامه سالانه فیمابین سازمان سینمایی و خانه سینما از ردیف کمک رفاهی به اهالی سینما تامین و قرار شد لیست کامل پرداختی به مشمولان در اختیار سازمان قرار گیرد. نسبت به لیستی که در شب عید اعلام شد 100 نفر هم از اعضای کانون کارگردانان به مشمولان این طرح حمایتی اضافه شد و بر این اساس مجموع اعضای مشمول معرفی شده به ۲۶۳۳ نفر از ۲۹ صنف و گروه خاص رسید.‌ اعتبار حمایتی مذکور از محل توافقنامه سال ۹۸ تامین و در 27 اسفند ماه به خانه سینما پرداخت شده است. مطابق مصوبه کارگروه، اسامی اعضای دارای اولویت مطابق جدول پیشنهادی خانه سینما توسط روسای صنف مشخص می شوند و در اختیار خانه سینما قرار می گیرد. به خانه سینما اعلام شده است حداکثر تا 27 فروردین ماه جاری فهرست کامل دریافت کنندگان به صورت محرمانه به سازمان سینمایی اعلام شود و چنانچه تا آن روز به هر دلیلی واریز انجام نشده است پرونده بسته می شود و باقیمانده مبلغ حمایتی در حسابهای فیمابین منظور خواهد شد!