1

معاون فرهنگی فارابی فاش کرد⇐به مانند قسمت اول فیلم ۳ارگانی «ماجرای نیمروز»، قسمت دوم این فیلم هم با حمایت فارابی تولید شده!!⇔پرسش: قسمت اول فیلم در دوران دلار ۴هزارتومانی نزدیک به نیم میلیارد حمایت گرفته بود! قسمت دوم فیلم در روزگار افسارگسیختگی دلار چقدر از فارابی حمایت گرفته؟؟

سینماروزان: هرچند دست اندرکاران تولید قسمت دوم فیلم 3ارگانی «ماجرای نیمروز» که با عنوان «ردّ خون» در حال تولید است درباره وابستگی ارگانی این فیلم هیچ خبری منتشر نکرده اند اما معاون فرهنگی-پژوهشی فارابی به طور رسمی حمایت فارابی از این فیلم را تأیید کرد.

به گزارش سینماروزان مسعود نقاش زاده معاون فرهنگی-پژوهشی فارابی در حاشیه جشنواره مقاومت با ارائه آماری از حمایتهای مالی فارابی از محصولات مقاومت در سالهای اخیر، فهرست آثار مشمول حمایت را اعلام کرده که در میان آنها نام «ماجرای نیمروز» هم به چشم میخورد!

بر اساس اعلام معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم‌های «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی، «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، «ویلایی‌ها» از منیر قیدی، «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی، «سرو زیر آب» از محمد علی باشه‌آهنگر، «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «کنجانچم» به کارگردانی یاسمن نصرتی، «صدای منو می‌شنوید» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی و «ماجرای نیمروز2: رد خون» به کارگردانی محمد حسین مهدویان از جمله فیلم‌هایی هستند که در زمینه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در ۲ سال گذشته از سوی بنیاد سینمایی فارابی حمایت شده‌اند.

مطابق آمار ارائه شده توسط فارابی قسمت اول «ماجرای نیمروز» در سال 1395 که قیمت دلار کمتر از 4هزار تومان بود، دقیقا 450میلیون تومان حمایت از فارابی دریافت کرده بود!(اینجا را ببینید)

در دوران افسارگسیختگی دلار، قسمت دوم فیلم چقدر حمایت از فارابی دریافت کرده؟؟

آیا سازندگان فیلم یا مدیران فارابی در این باره شفاف سازی خواهند کرد؟؟