1

ماجرای سبیلی که برنامه تلویزیونی فراستی را به باد داد!!

سینماژورنال/مهدی فلاح صابر: مسعود فراستی منتقد پیشکسوت که موضع گیریهای متفاوتش در برابر آثار سینمایی او را به شخصیتی خاص بدل کرده به تازگی مهمان برنامه ای در شبکه دوم سیما بود.
به گزارش سینماژورنال در این برنامه که “جیوگی” نام  داشت و توسط میلاد دخانچی اجاره می شد فراستی به بیان پاره ای از دیدگاههای خود پرداخت و البته نکته جالبی را درباره تعطیلی برنامه اش بیان کرد.

روشنفکران به مردم توهین نکنند
فراستی با اشاره به برخی روشنفکران گفت: به روشنفکران و دوستان توصیه میکنم فیلم ببینند و در برج عاج ننشینند و به مردم توهین نکنند.

خط قرمز ما دو چیز است
وی ادامه داد: در بحث کار فرهنگی خط قرمز ما دو چیز است که باید حفظ شده و رعایت شود. یکی منافع ملی  و دوم پایبندی به اصول مذهبی و عدم توهین به مقدسات.

از کارهایی که در تلویزیون کردم راضی ام
این منتقد خاطرنشان ساخت: من در تلویزیون کلی کار کردم و برنامه ساختم و از کارهایی که انجام دادم راضی هستم. از آنهایی هم که راضی نیستم به تلویزیون ربطی ندارد.

چون سبیلم بلند بود برنامه ام تعطیل شد
فراستی درباره گلایه های برخی منتقدان از رسانه ملی بیان کرد: تلویزیون مرا بسیار تحمل کرد اما در خصوص عدم دعوت از برخی منتقدین معتقدم تلویزیون بدرفتاری کرده؛  از اولین برخوردی که جلوی درب ورودی سازمان با آنها شده و آنها را دلزده کرده بگیرید تا آخر.
به گزارش سینماژورنال وی با اشاره به دلگیری خودش از رسانه ملی ادامه داد: من بعد از 10 سال که در تلویزیون برنامه داشتم به ناگاه برنامه ام تعطیل شد و وقتی پرسیدم چرا ؟؟؟ گفتند چون سبیلت بلند است اما باز هم صبرم زیاد است.
فراستی افزود: اما همه دوستان و همکاران من تحمل بالایی ندارند و برخی از آنها نازک نارنجی هستند و ناراحت میشوند از این برخوردها…

مرتضی از روشنفکری عبور کرد و اباذری روشنفکر غیرمذهبی است
فراستی که اخیرا با انتقاد تند و تیزش از فیلم مجیدی در کانون توجهات قرار گرفته بود درباره مقایسه مرتضی آوینی و یوسف اباذری بیان داشت: مرتضی آدم باسوادی بود و قبل از اینکه ایدئولوژیک باشد روشنفکر بود. مرتضی هم خودمان را خوب میشناخت و هم آنطرف( غرب ) را خوب میشناخت. یوسف اباذری هم آدم با سوادی است و هنر را خوب پیگیری کرده. ما با دو آدم با دو نگاه مواجه هستیم. یکی آدم روشنفکر غیر مذهبی مثل اباذری و دیگری آوینی که از روشنفکری عبور کرده است و به مذهب رسید.

با پوپولیستها و روشنفکران بورژوا مخالفم
مسعود فراستی در پایان گفته های خود درباره جریانی که با آن مشکل دارد گفت: من با دو طیف وضعم را روشن میکنم و میگویم با آنها مخالفم؛ اول با آنهایی که به مردم باج میدهند و مروج پوپولیسم هستند و دوم با انسانهای روشنفکر بورژوا!