1

مسعود جعفری جوزانی مدعی شد⇐گروهی با زدوبند ۲۸ دفتر سینمایی را بستند تا فقط خودشان باقی بمانند!!!/اینها با لابی در سینماها شریک شده و همه چیز را در دست گرفته‌اند/تمام آنچه در سینماها می‌بینیم سلیقه این عده محدود است

سینماروزان: مسعود جعفری جوزانی کارگردان سرشناس سینمای ایران که سه سال قبل کمدی-سیاسی پرفروش «ایران برگر» را در سینماها داشت و به زودی با یک درام ملتهب با مضمون ایدز با نام «پشت دیوار سکوت» به سینماها خواهد آمد در گفتگویی که با «شهروند» داشته به گلایه از اوضاع انحصاری اکران پرداخته است.

جعفری جوزانی با اشاره به مهجوریت آثار جنگی در اکران بیان داشت: دلیل اصلی اینکه سینمای دفاع مقدس مهجور مانده را می‌توان در انحصار کامل برخی دفاتر سینمایی برای عرصه تولید دانست. این‌ها با زد و بند 28 دفتر سینمایی را بستند و تنها خودشان و چهار دفتر فعال باقی ماند و با لابی خود در سینماها هم شریک شده و همه چیز را در دست گرفته‌اند.

این کارگردان در همین راستا تاکید کرد: این جماعت پا را فراتر نهاده و تولیدکنندگان را تهدید می‌کنند و به آنها خط میدهند تا آنچه آنها می‌گویند را تولید کنند وگرنه با سیستم پخشی که در دست دارند جلوی اکران موفق فیلم را می‌گیرند.

وی با اشاره به علاقه مردم به آثار دفاع مقدس و تاریخی ادامه داد: مردم این گونه آثار را دوست دارند به شرطی که درست پخش شود. این آثار متاسفانه در سال‌های اخیر قربانی برخی افراد و جریان‌های سودجو در سینما شده‌اند.

جوزانی با تاکید فرمایشی خواندن امر تولید در سینما خاطرنشان کرد: تمام آنچه ما امروز در سینما می‌بینیم سلیقه این افراد محدودی است که سیستم پخش را در دست گرفته‌اند. این دفاتر در حال حاضر با دیدگاه‌های خود سفارش اثر می‌دهند و با توجه کامل به گیشه با هر نوع دیگری از سینما مقابله می‌کنند و با این روند جاری سینما روز به روز بدتر از این وضع را پیدا خواهد کرد.