1

مستندسازی محمود گبرلو در آمریکای شمالی!

سینماژورنال: حدودا یک ماه بعد از اعلام رسمی تعطیلی “هفت” از سوی مدیر شبکه سوم(اینجا را بخوانید) این روزها محمود گبرلو در کشور کانادا در شمالی ترین نقطه آمریکای شمالی به سر می برد.

به گزارش سینماژورنال گبرلو به بهانه برگزاری جشنواره مونترال کانادا به مونترال واقع در شرق کانادا و از شهرهای استان سردسیر کبک سفر کرده است.

برخی شنیده ها از حضور گبرلو در کانادا برای ساخت مستندی پیرامون فیلم تازه مجید مجیدی “محمد رسول ا..(ص)” که فیلم افتتاحیه جشنواره مونترال است به سفارش شرکت تولیدکننده این فیلم یعنی نورتابان خبر داده اند اما گبرلو شخصا این مساله را تکذیب می کند.

هدف: ساخت مستند درباره حضور جهانی سینمای ایران

این مجری سابق در گفتگو با سینماژورنال با اشاره به اینکه با هزینه شخصی به جشنواره مونترال رفته و نه استفاده از بودجه های دولتی از این گفته که برای ساخت مستندی پیرامون حضور سینمای ایران در این جشنواره به کانادا سفر کرده است.

گبرلو البته این حضور را در امتداد حضورش در جشنواره های مختلف برای رصد کردن حضور سینمای ایران در مجامع جهانی دانست.

دو فیلم ایرانی در بخش مسابقه

به گزارش سینماژورنال در جشنواره مونترال امسال علاوه بر فیلم مجیدی که در افتتاحیه به نمایش درآمد تازه ترین فیلم خسرو معصومی با عنوان “تابو” و فیلم کوتاه “روز قضاوت” ساخته کریم امینی نیز در بخش مسابقه حضور دارند.

فیلم “نزدیکتر” مصطفی احمدی نیز در بخش فیلم اولیهای سی و نهمین دوره جشنواره مونترال حاضر شده است.

سابق بر این اعلام شده بود که “اعترافات ذهن خطرناک من” به کارگردانی هومن سیدی و “دوران عاشقی” ساخته علیرضا رئیسیان، “مرگ ماهی” روح‌الله حجازی و “حکایت عاشقی” ساخته احمد رمضان‌زاده در بخش تمرکز بر سینمای منتخب جهان این جشنواره حاضر هستند.