1

مرگ بازیگر ایرانی “تاجر ونیزی”+عکس

سینماژورنال: فرج ا.. سلحشور، کارگردان سریال “یوسف پیامبر” که سالها پیش از این در اجرایی از نمایش “تاجر ونیزی” ویلیام شکسپیر به کارگردانی تاجبخش فناییان در نقش “شایلاک یهودی” بازی کرده بود بعد از مدتها دست و پنجه نرم کردن با عوارض سرطان ریه دارفاني را وداع گفت.

به گزارش سینماژورنال مراسم تشییع پیکر مرحوم فرج‌الله سلحشور، فردا یکشنبه ساعت 10 صبح از بلوار اشرفی اصفهانی، ابتدای ورودی باغ‌فیض به سمت امامزاده سيد جعفر و حمیده خاتون (علیهماالسلام) برگزار می شود.

این کارگردان در دو سال اخیر به دنبال فراهم آوردن مقدمات تولید سریال “موسی(ع)” بود که به علت کمبود بودجه به جایی نرسید.

سلحشور در کنار ساخت آثاری چون “ایوب پیامبر” و”مردان آنجلس” و ایفای نقش در “توبه نصوح”و “پرواز در شب” سابقه دکلمه در یک قطعه حماسی را هم داشت.

سابقه دکلمه خوانی حماسی در قطعه ای از سراج

به گزارش سینماژورنال در دهه شصت و در دوران دفاع مقدس حسام الدین سراج قطعه ای با نام “همپای جلودار” با مطلع “وقت است تا برگ سفر، برباره بندیم/دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم” را خوانده بود که سلحشور در میانه آن به دکلمه بخشی از شعر حمید سبزواری پرداخته بود.
بخشی که در آن آمده بود: وادی پر از فرعونیانم و قبطیان است/موسی جلوداراست و نیل اندر‌میان است

فرج ا.. سلحشور
فرج ا.. سلحشور

حجت ا.. ایوبی: مسلمانان از شرق تا غرب جهان نام “حاج فرج” را می شناسند
حجت ا.. ایوبی ساعاتی بعد از درگذشت فرج ا.. سلحشور چنین نوشت:
باسمه تعالي
درگذشت استاد فرج الله سلحشور را به همه اهالي فرهنگ تسليت مي گويم.
هنرمندي كه يك عمر كوشيد تا جلوه هايي از زيبايي دين را به زبان تصوير نشان دهد.
جهان اسلام و مسلمانان از شرق تا غرب جهان نام حاج فرج را مي شناسند و هرگز فرامرش نخواهند كرد. اين مصيبت بزرگ را به خانواده معظمش و همه مردم ايران تسليت گفته و علو درجاتش را از خداي بزرگ مسئلت دارم.