1

#مردن_در_آب_مطهر ( #برادران_محمودی)؛ ایرانی و افغان ندارد؛ آنها که متصلند مدام فیلم و سریال میسازند و آنها که منفصلند باید بروند بمیرند!

سینپاروزان/مهدی فلاح‌صابر:

➖چه میتوان گفت وقتی حتی یک افتتاحیه جذاب و دست اول ندارد و از ثانیه اول همه چیز را برمبنای کلیشه #افغان_اسیر_در_چنگال_ایران پیش می‌برد؟؟

➖قاب لرزان معوج با بازیگران ایرانی که میخواهند لهجه افغان‌ها را تقلید کنند ولی لهجه خودشان هم یادشان می‌رود!

➖دیالوگهای شعاری و بی‌خاصیت که بیست سال پیش جعفر را به یاد می‌آورد؛ جعفر پناهی این روزها کجای سینماست؟

➖لاتی پر کردن #علی_شادمان که به گمان خودش شبیهش می‌کند به نوید؟؟ و عاملی می‌شود بر رشدش؟

➖هفت سال قبل مسعود اطیابی که یک ایرانی است در دل جنگ افغانستان فیلم #خاک_و_مرجان را با نماهایی زیبا از افعانستان جنگ‌زده ساخت تا ایرانی را کنار افغان قرار دهد ولی حالا برادران محمودی افغان که بزرگ‌شده ایران‌اند جز شومی و پلیدی از ایران و ایرانی به تصویر نمی‌کشند!

➖چقدر هم می‌خواهد با نماهای بسته دختران افغان، جاذبه اروتیک ایجاد کند؛ بی توجه به نجابت ذاتی دختران افغان!!

➖حتی نکرده پنج بازیگر افغان اصیل را وارد پروژه کند بلکه مجالی فراهم شود برای ورود چهره‌های نو؟؟

➖اینکه افغان در ایران اوضاع خوبی ندارد وقتی تراژدی می‌شد که ایرانی‌جماعت غرق در رفاه باشد ولی وقتی یک تلورانس ارزی، زاغه‌ها را به آتش می‌کشد و ایرانیان را به خاک سیاه می‌نشاند حرف زدن از تبعیض نژادی علیه افغان یک شوخی سرسری است. ایرانی و افغان ندارد؛ آنها که متصلند می‌توانند هم سریال بسازند و هم فیلم و آنها که منفصلند باید بروند بمیرند!!

➖مشارکت فارابی در تولید از کجا نشات گرفته؟؟ کجای محتوا یا ساختار فیلم هماهنگ است با سیاستهای فرهنگی فارابی؟؟

?جوک

–یارو از گرسنگی روبه‌قبله است و به ادعای خودش راهی جز مهاجرت ندارد ولی به ناگاه برمیخیزد و به دنبال پاسخ به پرسشی به‌زعم خودش شرعی است

–میگوید هیچ جای دنیا فرش سرخ زیرپای مهاجران پهن نمی‌کنند ولی حتی در حد یک خرده‌داستان از امثال خود نمی‌گویند که از سینما تا تلویزیون ایران، حلوا حلوا شده‌اند

☑️پیشنهاد یک حقیر کاملا منفصل

این بازی با کلیشه #افغان_اسیر_در_چنگال_ایران را تمام کنید و مسیری تازه بپیمایید. مثلا چرا یک درام بیوپیک در شرح چگونگی رشد و نمو دو برادر افغان در ساختار سینما و تلویزیون ایران نمی‌سازید؟؟