1

مرتضی رزاق کریمی: منتخبان اغلب آثار مستند در دو جشنواره حقیقت و فجر مشترک است!⇐سینماروزان: باید هم چنین باشد وقتی جنابعالی هم قائم مقام مرکز گسترش و در هسته مرکزی مدیریت سینماحقیقتید و هم عضو هیأت انتخاب فجر!

سینماروزان: اعلام اسامی فیلمهای مستند جشنواره فجر با حضور پرشمار محصولات ارگانی و غلبه حضور محصولات مرکز گسترش-درست شبیه رویه حاکم بر جشنواره مستند- پرسشهایی جدی را درباره چرایی بها ندادن به مستندهای مستقل در چنین جشنواره ای شکل داده است.

مرتضی رزاق کریمی از هیأت انتخاب مستند فجر بدون پاسخگویی به چرایی عدم حضور مستندهای مستقل در جشنواره در پاسخ به این سوال که به لحاظ کیفی چه تفاوتی میان انتخاب آثار در جشنواره فیلم فجر و سینما حقیقت وجود دارد توضیح داد: شاید بتوان گفت منتخبان اغلب آثار و نه همه آنها در این دو جشنواره مشترک است!!

آیا این اشتراک رویه ای که در مستندهای فجر و حقیقت رخ داده ناشی از آن نیست که یکی مثل مرتضی رزاق کریمی هم قائم مقام مرکز گسترش و در هسته مرکزی مدیریت سینماحقیقت است و هم عضو هیأت انتخاب فجر!؟

آیا در جامعه فعالان مستندسازی ایران این قدر قحط الرجال است که رزاق کریمی که تازه نائب رییس هیأت مدیره خانه سینما هم هست و همان جا هم با کلی مشکل صنفی روبروست باز باید علاوه بر مدیریت در مرکز گسترش به هیأت انتخاب فجر هم راه یابد؟؟؟