1

مذاكره با اروپا و آمريكا براي نمايش فيلم مجيدي

سینماژورنال: در حالیکه یک ماه پیش، مجید مجیدی کارگردان فیلم “محمدرسول ا..(ص)”  از شروع اکران گسترده این فیلم از تاریخ ۱۷ ربیع الاول در کشور ترکیه خبر داده بود؛ محمدرضاصابری مدیر شرکت سینمایی نورتابان می‌‌گوید که امکان اکران این فیلم در ترکیه فعلا منتفی است.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “تسنیم” مجید مجیدی  کارگردان “محمدرسول ا..(ص)” چندی پیش در مورد وضعیت نمایش این فیلم در کشورهای دیگر گفت: قرار است به زودی فیلم در خانه سینمای کشور ایتالیا به نمایش دربیاید و اکران گسترده “محمدرسول ا..(ص)” از 17 ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر در 400 سینما در ترکیه آغاز می‌شود. در ترکیه کمپانی مارس و ATV قرار است این فیلم را پخش کنند همچنین فیلم به خیرالدین کارابان مفتی اعظم این کشور نشان داده شده و مورد پسند وی قرار گرفته است.

برنامه ریزی برای اکران اروپا و آمریکا

کارگردان “محمدرسول ا..(ص)” ادامه داد: هرچند بعضی کشور‌ها همچون عربستان در راه نمایش این فیلم مشکلاتی ایجاد کردند اما در حال برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم در کشورهای عراق، سوریه و لبنان با دوبله عربی هستیم. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای اکران فیلم در آمریکا و اروپا صورت گرفته است.

شرایط برای اکران در ترکیه فراهم نیست
محمدرضاصابری مدیر شرکت سینمایی نورتابان گفت: شرایط لازم برای اکران فیلم سینمایی “محمدرسول ا..(ص)” ز تاریخ 17 ربیع الاول در کشور ترکیه هنوز فراهم نشده است.

صابری دلیلی برای عدم نمایش فیلم عنوان کرد و  همچنین گفت: در تلاش هستیم که شرابط اکران فیلم “محمدرسول ا..(ص)” در تاریخ دیگری فراهم شود که زمان قطعی آن توسط پخش بین الملل فیلم اعلام می‌شود.

مجیدی همچنین درحاشیه شصت و هشتمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به این نکته اشاره کرده بود که این فیلم به کشورهای اسلامی همچون اندونزی، سریلانکا و مالزی ارائه شده و با کشور هند و همچنین با کشورهای اروپایی و امریکایی در حال مذاکره برای اکران هستیم.