1

مدیر معزول شبکه ۵، ریاست سیمافیلم را برعهده گرفت!!!

سینماروزان: معاونت سیما درحالی ریاست سیمافیلم را به جواد رمضان‌نژاد سپرده که وی چندماه پیش به دستور مستقیم رییس صداوسیما از مدیریت شبکه پنج عزل شده بود!!

خردادماه امسال بود که عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صداوسیما دستور به برکناری جواد رمضان‌نژاد از مدیریت شبکه ۵ را داد. این عزل به‌دلیل پخش سخنان هتاکانه یک مداح در یکی از برنامه‌های زنده شبکه ۵ بود. مداح موردنظر حرفهایی را زده بود که ناراحتی اهل سنت را به‌دنبال داشت.

حالا فقط حدود شش ماه بعد از آن عزل، مرتضی میرباقری معاون سیما برای جواد رمضان‌نژاد حکم ریاست سیمافیلم را صادر کرده است.

عجبا که به هنگام عزل رمضان‌نژاد، بر توجه به منویات رهبر انقلاب تاکید شده بود و حالا در حکم تازه رمضان‌نژاد باز بر توجه به نگرش‌های رهبر انقلاب تاکید شده!!

خرداد ۹۸ علی‌عسکری در دستوری به میرباقری معاون سیما با تأکید بر اینکه حفظ و حرمت امت اسلامی همواره سیاست گذاری اصلی رسانه ملی بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی بوده است تصریح کرد: با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علماء بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه پنج و مدیر پخش برکنار شوند.

حالا آذر۹۸ مرتضی میرباقری در حکم ریاست سیمافیلم برای مدیر معزول شبکه پنج آورده است: رسالت کنونی شما انتقال معارف و مقاصد انقلاب اسلامی است؛ نگرش استعلایی که کرانه‌های آن در دست نوشته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خطاب به تولیدگران عرصه نمایش تشریح شد.

بد نیست بدانید جواد رمضان نژاد اولین مدیر شبکه ارزشی افق بود. وی از تیرماه ۱۳۹۳ که به این سمت منصوب شد تا تیر ۹۷، در حدود چهار سال مدیر شبکه افق بود. رمضان‌نژاد در تیر۹۷ با حکم میرباقری مدیریت شبکه تهران را عهده‌دار شد ولی خرداد۹۸ از کار برکنار شد و حالا در آذر ۹۸ با ریاست سیمافیلم مجددا به دایره مدیران سازمان بازگشته است.