1

مدیر اخراجی از فجر، به جشنواره شهر پیوست/رایزنی برای حضور برنده خرس نقره‌ای برلین در تهران

سینماژورنال: امیر اسفندیاری چهره ای که سالهای به عنوان مدیر بین الملل بنیاد سینمایی فارابی فعالیت داشته اما در ماههای اخیر در موقعیتی کجدار و مریز با این ارگان به سر می برد مدیریت بحش بین الملل جشنواره شهر را برعهده گرفته است.

به گزارش سینماژورنال حضور اسفندیاری در جشنواره شهر از آن جهت اهمیت دارد که وی بعد از سالها فعالیت در عرصه بین الملل جشنواره فیلم فجر، در سی و سومین دوره این جشنواره که بخش بین الملل آن مجزا برگزار شد هیچ مشارکتی نداشت.

برکناری از بین الملل فجر و مدیریت بین الملل شهر

دبیرخانه بین الملل فجر که مسئولیت مستقیمش با علیرضا رضاداد بود امیر اسفندیاری را از مدیریت بخش بین الملل فجر کنار گذاشته و بجایش آرش امینی که بیشتر سوابقش در عرصه موسیقی بوده را در این سمت به کار گمارد.

با این حال سیاوش حقیقی دبیر جشنواره فیلم شهر از مدتی پیش مدیریت فعالیتهای مرتبط با بخش بین الملل این جشنواره را به امیر اسفندیاری واگذار کرد تا وی بتواند با ارتباطاتی که طی سالها حضور در بین الملل فجر و فارابی کسب کرده به رونق این جشنواره کمک کند.

حضور کاروان فیلمسازان اروپایی و آمریکایی در جشنواره

هرچند هنوز خبر رسمی انتصاب اسفندیاری به عنوان مدیر بین الملل فجر رسانه ای نشده است اما شنیده های سینماژورنال حاکی از آن است که وی بیشتر از یک ماه است در مسئولیت جدید خود به کار مشغول است و در همین مدت هم رایزنیهای لازم برای حضور تعدادی از آثار مطرح سینمای جهان با محوریت مضامین شهری را فراهم آورده است.

در کنار حضور این محصولات سینمایی گویا بنا شده زمینه حضور کاروانی از فیلمسازان و هنرمندان سینمای اروپا و آمریکا نیز در جشنواره شهر فراهم شود.

حضور برنده نخل طلای کن

اسفندیاری برای اینکه بین الملل شهر را به رقیبی برای بین الملل فجر بدل کند زمینه حضور چند چهره سرشناس سینمای اروپا در جشنواره را نیز فراهم کرده است. در میان این چهره یک برنده نخل طلای کن و یک برنده خرس نقره ای برلین دیده می شود.