1

مدیرعامل سابق خانه سینما با بودجه فارابی یک فیلم دفاع مقدسی زنانه می سازد

سینماژورنال: محمدمهدی عسکرپور کارگردانی که در سالهای اخیر بیش از هر چیز به واسطه درگیریهایش در خانه سینما و مدیرعاملی این نهاد قبل از انحلال و مدتی بعد از بازگشایی، در کانون توجه قرار داشت قصد تولید یک درام دفاع مقدسی دارد.

به گزارش سینماژورنال “ویلایی ها” نام این درام است که فضایی کاملا زنانه دارد و اکثر قریب به اتفاق بازیگران آن نیز زن هستند.

منیر قیدی کارگردان زنی که سابقه ساخت چند فیلم کوتاه و تلفیلم را در کارنامه اش دارد کارگردانی و نویسندگی “ویلایی ها” را برعهده داشته است.

مطابق اطلاعات ارائه شده در “سینما” تمام صحنه های فیلم “ویلایی ها” در جنوب و شهر اندیمشک فیلمبرداری می شود و لوکیشنهای اصلی نیز ویلاهایی است که هنگام جنگ محل اسکان فرماندهان جنگ بوده است.

منیر قیدی برای نگارش سناریوی “ویلایی ها” که بازه زمانی ابتدای دهه 60 را دربردارد حدودا دو سالی صرف تحقیق کرده است و این روزها هم طراحی صحنه کار در حال انجام است تا فیلمبرداری ظرف دو هفته آینده آغاز شود.

نکته جالب درباره “ویلایی ها” آن است که در آخرین فهرست اعلام شده از سوی فارابی درباره حمایت از آثار سینمایی(اینجا را بخوانید) نام این فیلم نیز در میان فیلم اولیهای مشمول حمایت به چشم می خورد.