1

مدیران صنفی-سینمایی به این پرسشهای «کیهان» پاسخ دهند⇐۳هزار سبدکالای اهدایی به خانه سینما میان چه کسانی توزیع شده؟؟/ماجرای کمک ۹میلیاردی به صنف برای توزیع میان اهالی سینما چیست؟

سینماروزان: در آستانه نوروز به سر می بریم و هنوز خانه سینما به عنوان مهمترین نهاد صنفی سینمای ایران هیچ هدیه نوروزی را میان بدنه صنف توزیع نکرده و همین عاملی شده بر گلایه‌های گاه و بیگاه سینماگرانی که سالهاست عضو این صنف هستند و هر سال حق عضویت هم میدهند اما دریغ از حتی تعلق گیری یک سبدکالای ساده میان شان در مناسبتی همچون نوروز.

به تازگی روزنامه اصولگرای «کیهان» با طرح ادعاهایی درباره کمکهای دولتی سالیان اخیر به این نهاد صنفی از مسئولان سینمایی خواسته درباره صحت یا رد این کمکها توضیح دهند.

متن گزارش «کیهان» را با ذکر این توضیح بخوانید که سینماروزان آماده است توضیحات مدیران صنفی-سینمایی در این باره را منعکس کند:

کمک‌های نهادهای دولتی به خانه سینما که باید در اختیار اعضای این خانه قرار گیرد؛ کجا هزینه می‌شود؟

این پرسشی است که باید مسئولین خانه سینما پاسخگوی آن باشند.
شنیده شده اخیرا یک نهاد دولتی 9 میلیارد ریال برای توزیع میان اهالی خانه سینما به این تشکل پرداخت کرده است.
سال گذشته هم گویا وزارت تعاون سه هزار سبد کالای سفارشی به خانه سینما هدیه داد اما خبری از توزیع آن پول و آن سبد منتشر نشد.
این بذل و بخشش‌های دولتی در حالی است که خانه سینما همیشه ژست مستقلانه و غیردولتی به خود می‌گوید و برخی از فیلمسازان در آثارشان بشدت زاویه خود با نظام سیاسی را به نمایش می‌گذارند. البته گویا بعضی از دست‌اندرکاران دولتی، چندان با این موضوع مسئله ندارند چنانکه یکی از موسسات تابعه وزارت ارشاد، هفت میلیارد ریال به فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» کمک کرده است.
«کیهان» در انتظار تایید یا رد این خبر از سوی خانه سینما و سازمان سینمایی است!