1

مدعیاتی برآمده از تازه ترین اظهارات محمود احمدی نژاد⇐واقعا رییس جمهور، معاون مطبوعاتی را تعیین میکند؟؟/اصلا وزیر ارشاد را رییس جمهور تعیین میکند؟؟/برای حل تمام مشکلات اعم از اقتصادی تا فرهنگی باید دولت را کوچک کرد!/ریشه تمام فسادهای مختلف از فسادهای اقتصادی تا صنعتی و فرهنگی در تمرکز ثروت ملی است!!/اگر ثروت ملی بین همه مردم تقسیم شده بود و دولت این همه ثروت نداشت، اصلا وزارت ارشادی به این شکل وجود داشت که بخواهد برای کتاب چاپ نشده و فیلم دیده نشده دستگاه ممیزی درست کند؟؟/اگر بودجه‌ای در کار نباشد و پولی توزیع نشود، کسی هست که وقت بگذارد برای ممیزی؟؟/رسما به من گفتند که ما دو جناحیم و داریم کار می‌کنیم و تو آمده‌ای بساط ما را به هم زده‌ای و می‌خواهی ثروت را بین مردم توزیع کنی!!!

سینماروزان/مهدی طباطبایی: حدود هشت سال است که محمود احمدی نژاد از سپهر سیاسی ایران حذف شده ولی همچنان اظهارات احمدی نژاد حاوی مدعیاتی است پرسش برانگیز.

احمدی نژاد در تازه ترین گفتگویش درباره استفاده از افرادی همچون محمدعلی رامین برای معاونت مطبوعاتی ارشاد دولت دهم به مجله نسیم بیداری گفت: واقعا معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد توسط رییس جمهور تعیین میشود؟؟ اصلا وزیر ارشاد را رییس جمهور تعیین میکند؟؟ شما که بهتر میدانید…

احمدی نژاد ادامه داد: رسما به من گفتند که ما دو جناحیم و داریم کار میکنیم و تو آمده ای بساط ما را به هم زده ای و میخواهی ثروت را بین مردم توزیع کنی!!!  طبقه ای خاص درست کرده اند که تمام مسئولیتها بین خودشان جابجا میشود و من هم کوبیده شدم چون این طبقه خاص را به رسمیت نشناختم!

رییس دولتهای نهم و دهم اظهار داشت: برای حل تمام مشکلات اعم از اقتصادی تا فرهنگی باید دولت را کوچک کرد. اینکه ثروت ملی دست دولت است و میگوید من جای شما خرجش میکنم باعث شده دولت مدام بزرگتر شود و درعین حال بازدهی اش کمتر شود. به نظرم ریشه تمام فسادهای مختلف از فسادهای اقتصادی تا صنعتی و فرهنگی در همین تمرکز ثروت ملی در دولت است.

احمدی نژاد با ذکر مصداق از ممیزی های وزارت ارشاد تاکید کرد: اگر ثروت ملی بین همه مردم تقسیم شده بود و دولت این همه ثروت نداشت، اصلا وزارت ارشادی به این شکل وجود داشت که بخواهد برای کتاب چاپ نشده و فیلم دیده نشده دستگاه ممیزی درست کند؟؟

احمدی نژاد افزود: اینها همه اش نتیجه پول متمرکز است و اصلا اگر بودجه ای در کار نباشد و پولی توزیع نشود کسی هست که وقت بگذارد برای ممیزی؟؟ پول باید دست مردم باشد و دولت هر کاری میخواهد بکند از مردم اجازه بگیرد. پول وقتی دست مردم باشد میتوانند اعمال نظر کنند ولی وقتی پولشان دست دیگران است آنها هستند که می برند و می دوزند. اگر پول هنرمندان در دست تک تک آنها باشد این خودشان هستند که درباره کارشان نظر میدهند ولی وقتی پول را متمرکز میکنند در ساختارهای مختلف دولتی و شبه دولتی معلوم است که هنرمند واقعی در تنگنا قرار میگیرد. چرا باید مردم برای زندگیشان دائم از این و آن خواهش کنند.

محمود احمدی نژاد گفت: یک دلیل مخالفت با توزیع یارانه همین بود که میگفتند چرا میخواهی به مردم بباورانی پول نفت پول خودشان است؟؟ چون میدانند اگر مردم باور کنند ثروت طبیعی مال آنهاست دیگر کسی نمیتواند به آنها زور بگوید.