1

مخالفت سيروان خسروي با فعاليت دوباره سالار عقيلي

سینماژورنال: سالار عقیلی به جشنواره‌ موسیقی فجر بازگشت.

به گزارش سینماژورنال این خبری بود که دبیر سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر آن را اعلام کرد و از بازگشت سالار عقیلی به جدول اجراهای جشنواره‌ی موسیقی فجر خبر داد. وی اعلام کرد که این خواننده موسیقی سنتی همراه با گروه موسیقی «وزیری» در همان روز اعلام شده به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

بعد از حواشی به وجود آمده درباره‌ این خواننده و حضور در شبکه “من و تو” کمیته‌ نظارت بر جشنواره اعلام کرد که شرایط برای حضور ایشان در جشنواره فراهم نیست؛ اما دبیر جشنواره گفته با توجه به اینکه او خواننده‌ شناخته شده‌ای است و در این مدت خدمات بسیاری نیز انجام داده‌ است، وی و دیگر مسوؤلان جشنواره تمامی تلاش خود را انجام دادند تا وی به جدول جشنواره بازگردد.

به گزارش سینماژورنال این اتفاق اما خوشامد سیروان خسروی خواننده و آهنگساز پاپ قرار نگرفته و وی در یادداشتی اجتماعی خطاب به وزیر ارشاد به گلایه از وی پرداخته که چرا بین هنرمندان فرق می گذارد.

سیروان  با توجه به ممنوعیت فعالیت زانیار برادرش نوشت: بيش از ٣ ماه از ممنوعيت فعاليت برادرم به اتهام همكارى با سايت راديو جوان گذشته است! منظور از همكارى ، استفاده بدون اجازه اين سايت از آهنگهاى برادرم و تمامى خوانندگان پاپ و سنتى مجاز كشور است. به چه حقى فقط زانيار خسروى بايد شامل اين ممنوعيت باشد؟ اگر اين اتهام ثابت نشده و پوچ بايد منجر به ممنوع الفاليت شدن شود ، بايد تمامى خوانندگان مجاز كشور شامل اين ممنوعيت شوند.

وی ادامه داد: جناب آقاى جنتى! وزير محترم ارشاد ؛ در ابتداى پاييز كه تمامى خواننده هاى مطرح پاپ كشور ممنوع الفعاليت بودند آيا واكنشى به اين موضوع نشان داديد؟ حتى اگر اين موضوع شايعه اى بيش نبود آيا فكر نميكنيد نيازمند دخالت و اظهار نظر رسمى شما ، به عنوان بلندپايه ترين مقام دولتى كشور در امر هنر بود؟

خسروی افزود: چگونه است كه در مورد آقاى سالار عقيلى كه براى چندمين بار ، آگاهانه خلاف خط قرمزهاى بسيار مشخصِ نظام از جمله موضوع حجاب و مصاحبه با شبكه هاى ماهواره اى معاند عمل كرده اند ، سريعا و شخصا واكنش نشان داده ايد؟ نكته جالب اين است كه هيچ اظهار ندامتى نيز از سوى ايشان انجام نشده ولى با اينكه خوانندگان پاپ طى يك نامه رسمى و سرگشاده از شخص رييس جمهور و شما تقاضاى دادخواهى كردند ، هيچگونه واكنشى نشان نداديد. چرا بايد امثال سالار عقيلى ها از چنين مصونيتى برخوردار باشند كه طبق قانون كشور فرانسه با آنها برخورد شود و با امثال زانيار خسروى ها نه طبق قوانين كشور عزيزمان ، بلكه طبق سليقه مسوولين رفتار شود؟

این خواننده خاطرنشان ساخت: حقايق ناگفته ، بسيار بيشتر از اين چند سطر بوده و هست. منتظر پاسخ صريح و سريع مسوولين در اين مورد هستم.

پی نوشت سینماژورنال:

آنچه سیروان خسروی درباره ممنوع الفعالیت شدن برخی خوانندگان به دلیل پخش آثارشان از یک سایت خارجی گفته و بی توجهی مدیران فرهنگی به این ماجرا منطقی به نظر می رسد و البته اینکه مابین هنرمندان تفاوت قائل شوند هم كار پسنديده اي نيست اينكه مشکلات برخی در اسرع وقت حل میشود و برخی مدتها در صف حمایت قرار می گیرند و در نهایت ذره ای از آنها حمایت نمی شود به شدت ناراحت کننده است اما…

اما بهتر بود سیروان ماجرای ممنوع الفعالیت شدن برادرش و دادخواهی در این باره را به ماجرای سالار ربط نمی داد و به طور مستقل درباره آن به آسیب شناسی مي پرداخت و البته آن هم از اين منظر که چرا علیرغم چرخش مالی نسبتا قابل قبول موسیقی پاپ، هنرمندان این شاخه از موسیقی هنوز صنفی ندارند که در این طور مواقع به داد آنها برسد؟

اي كاش سيروان به جاي اعتراض به بخشودگي عقيلي درخواست بخشودگي براي همه را مطرح مي كرد كه خداي ناكرده آن حكايت شاه و شاهقلي در ذهن ها متبادر نشود.