1

مخالفت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با تحقیق و تفحص خانه سینما در زندگی سینماگران به‌بهانه اعطای یک سبدکالای حداقلی!!!+عکس

 

سینماروزان: اهمال مدیریتی در خانه سینما تمامی ندارد و بعد از آن که هزاران نفر را از فهرست عیدی میلیاردی ارشاد حذف کردند حالا و برای اعطای یک سبدکالای حداقلی هم اعضا را واداشته‌اند به پر کردن فرم‌هایی خاص و دادن اطلاعات شخصی پرسنل!!

این روش توزیع تسهیلات که در هیچ صنف یا سندیکای معتبری سابقه ندارد با واکنش بسیاری از سینماگران مواجه شده و آنها اعتراض کرده‌اند که چرا برای دریافت یک کمک‌صنفی که حق بارز هر عضو صنف است باید استنطاق شوند؟؟!

به تازگی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع شناخته‌شده عالم تشیع در پاسخ به استفتایی مرتبط با اتفاقات اخیر خانه سینما صراحتا تاکید کرده توزیع سبدکالا به شیوه فعلی، جایز نیست.

پرسش از آیت‌الله مکارم چنین بوده است: شهرداری تهران تعداد ۱۵۰۰ بسته خواربار و مواد غذایی به خانه سینما اهدا کرده تا در ایام ماه مبارک رمضان در اختیار سینماگران قرار گیرد. مدیران خانه سینما به بهانه اینکه این اقلام بایستی در اختیار هنرمندان نیازمند قرار گیرد، آنان را ملزم به پر کردن پرسشنامه ای کردند که سی و چند بند دارد و سوالات در مورد مسائل خصوصی افراد است، از جمله اینکه شغل همسرتان چیست؟ و منزل تان شخصی است یا استیجاری؟ و سوالات متعدد دیگر … و اگر شخصی پرسشنامه را جواب ندهد مشمول دریافت نمیشود. آیا شرعا حق دارند به بهانه کمک کردن به اشخاص نیازمند در ماه مبارک رمضان، تحقیق و تفحص در زندگی خصوصی افراد کنند؟

پاسخ آیت‌الله مکارم چنین است: این کار، جایز نیست و نیاز ظاهری کفایت می‌کند.

 

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به عملکرد خانه سینما در موضوع توزیع سبدکالا
پاسخ آیت الله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی پیرامون عملکرد خانه سینما در موضوع توزیع سبدکالا