1

محمود کلاری به‌جای حاتمی‌کیا به سراغ پیمان معادی رفت+توضیحات این فیلمبردار درباره دشواری همکاری با معادی

سینماروزان: محمود کلاری فیلمبردار برجسته وطنی که پیشتر شایعاتی درباره حضورش به عنوان مدیر فیلمبرداری «پرواز به وقت شام» تازه ترین پروژه ابراهیم حاتمی کیا شنیده شده بود به جای حاتمی کیا با پیمان معادی در «بمب» همکاری خواهد کرد.

پیمان معادی که پیش از همکاری با اصغر فرهادی در «درباره الی» و «جدایی…» به عنوان فیلمنامه نویس آثاری نظیر «کما» و «کافه ستاره» شناخته می شد بعد از کسب اشتهار به واسطه «جدایی…» هم در یک سری آثار نه چندان مطرح آمریکایی ایفای نقش کرد و هم یک فیلم به نام «برف روی کاجها» ساخت.

معادی که بیشتر از یک سال است به دنبال ساخت فیلم دومش «بمب» است بنا دارد ظرف یک هفته آینده این فیلم را که داستانش در دهه 60 می گذرد جلوی دوربین ببرد.

محمود کلاری مدیر فیلمبرداری «بمب» با اعلام این خبر به «مهر» گفت: احتمالا فیلمبرداری فیلم «بمب» را یک هفته تا ده روز دیگر شروع می‌کنیم. اساسا فیلمبرداری این کار، دشوار خواهد بود چون در دوران موشک باران تهران می گذرد. بازسازی آن زمان دشوار است و طبیعتا ساخت و پرداخت اتفاقاتی هم که در فیلم وجود دارد، سخت است.

این مدیر فیلمبرداری که پیشتر در «برف روی کاجها» هم مدیریت فیلمبرداری را برعهده داشت با اشاره به تعدد لوکیشن‌ها در «بمب» تصریح کرد: این فیلم لوکیشن‌های زیادی دارد که بخش زیادی در فضای باز است و بخش زیادی هم به صورت دکور و بازسازی است. قرار است که فیلم را در بازه زمانی ۵۰ روز تا ۲ ماه فیلمبرداری کنیم.