1

محمود دینی: ماجرای ممنوع‌التصویری‌‌ام نه به بابک زنجانی ربط دارد و نه به شهرام شب‌پره!!/سه سال پیش نامه استعلام زده شده اما هنوز جوابش نیامده!/برنامه ما به بن‌بست خورده و ایده‌هایمان از “دورهمی” و “خندوانه” سردرآورده!

سینماژورنال: محمود دینی بازیگری که سالها پیش از این و با ایفای نقش در سریال “آینه عبرت” در کانون توجه مخاطبان قرار گرفت و در سالهای بعد نیز در یک سری آثار سینمایی مانند “تیغ و ابریشم”، “تابع قانون” و “گاومیش‌ها” ایفای نقش کرد در یکی دو سال  گذشته به واسطه همکاری هایی که در تولید برخی آثار سینمایی نظیر “نقش نگار” با حضور شرکت متبوع بابک زنجانی داشت خبرساز شد.

به گزارش سینماژورنال اخیرا دینی در متنی اجتماعی از ممنوع التصویری اش در رسانه ملی خبر داد و همین امر گمانه زنی هایی را به وجود آورد در این راستا که شاید این ممنوع التصویری به دلیل همکاریهای قبلی با بابک زنجانی بوده است. دینی اما در گفتگو با سینماژورنال این ماجرا را تکذیب می کند و از این می گوید اصلا قصد بازیگری نداشته که بخواهد ممنوع التصویر شود.

سه سال پیش نامه استعلام زده شده اما هنوز جوابش نیامده

محمود دینی با اشاره به اینکه از سه سال قبل به دنبال تولید یک برنامه مفرح برای رسانه ملی بوده است به سینماژورنال می گود: من از سه سال قبل پیگیر تولید یک جنگ مسابقه‌محور به نام “جایزه بزرگ برای خانواده‌های بزرگ” بودم؛ جنگی شامل آیتمهای متفاوت و البته مسابقه هایی جذاب. این برنامه علیرغم تصویب اولیه در شبکه اول برای تولید به شبکه نسیم که شبکه ای مختص سرگرمی است ارجاع شد و در این شبکه هم تصویب شد اما مشکل نام من بود.

وی ادامه داد: من اصلا قصد اجرا یا ایفای نقش در “جایزه بزرگ…” را نداشتم و فقط کارگردانی و تهیه کنندگی کار برعهده من بود ضمن اینکه اسپانسر کار هم خودم بود. برای تأییدیه گرفتن به عنوان تهیه کننده و کارگردان اثر می بایست از حراست سازمان صداوسیما استعلام صورت می گرفت و علیرغم انجام استعلام در همان سه سال پیش، اما هنوز پاسخ استعلام ارجاع نشده است. سه سال است منتظر پاسخ یک استعلام ساده ام.

برای گرفتن جواب یک استعلام چقدر باید منتظر بمانم؟

این بازیگر خاطرنشان ساخت: این طبیعی است که صداوسیما نیروهایش را تأیید کند و من هم با این مسأله مشکلی ندارم اما فقط می خواهم بدانم که برای گرفتن جواب یک استعلام چقدر باید منتظر بمانم؟ اینکه مرتب نتیجه استعلام به هفته بعد و ماه بعد موکول شود باعث می شود من که از بخش خصوصی می خواهم سرمایه گذاری کنم برای تولید یک برنامه تلویزیونی، نتوانم برنامه ریزیهای لازم را برای این کار داشته باشم و در نهایت هم مانند بسیاری دیگر سر از شبکه خانگی درآورم.

ایده های برنامه ما توسط “خندوانه” و “دورهمی” استفاده شده

دینی با اشاره به اینکه برخی از ایده هایی که در طرح “جایزه بزرگ…” ارائه داده توسط “خندوانه” و “دورهمی” استفاده شده به سینماژورنال گفت: طرح ما از سه سال پیش در سازمان مانده و در این مدت مدام برنامه هایی را می بینم که ایده های مختلف این طرح را بیرون کشیده اند و برنامه تولید کرده اند؛ از “خندوانه” بگیرید تا “دورهمی”! آن وقت خودمان نمی توانیم ایده اولیه مان را اجرایی کنیم.

این ماجرا هیچ ربطی به بابک زنجانی ندارد

دینی با ردّ شایعاتی که از ممنوع التصویری او بخاطر همکاری با بابک زنجانی می گوید بیان داشت: پرونده بابک زنجانی که بسته شد و آخرین فیلمی هم که ایشان سرمایه گذارش بود در نهایت آرامش و بی کمترین مشکلی اکران شد و به زودی هم نسخه ویدیویی آن در شبکه خانگی توزیع می شود.

وی ادامه داد: سابق بر این از این می گفتند که شباهتم به شهرام شب پره دلیل کم کار شدنم است و حالا از بابک زنجانی می گویند. می ترسم ظرف روزهای آینده از این بگویند که فلانی داداش اوباما است!!!

دینی که در سالهای اخیر مدیریتی شرکت یاسین فیلم را برعهده داشته در پایان گفتگوی خود به سینماژورنال گفت: این ماجرا نه ربطی به بابک دارد و نه ربطی به شهرام و نه ربطی به هیچ شخص دیگری. مسأله این است که پاسخگویی به نامه استعلام ما زمان زیادی برده است و در این باره هم امیدوارم مسئولان حراست سازمان هر چه زودتر تکلیف را مشخص کنند.