1

محمد شایسته مدعی شد⇐ از فروش هشت و نیم میلیاردی “زیر نظر” در سینماها، سینمادارها فقط ۲۰۰ میلیون به ما دادند!!

سینماروزان: تعلل در راه اندازی سامانه سمفا-که البته بالاخره با دستور سازمان سینمایی بنا شده با بازگشایی مجدد سینماها- راه بیفتد آسیبهای فراوانی را هم به صاحبان آثار و هم به پخش کنندگان زده است.
اگر سامانه سمفا مطابق وعده ها با بازگشایی مجدد سینماها راه بیفتد از همان زمان بلیت فروشی سهم صاحبان آثار پرداخت شده و به این ترتیب چرخه سینماها نیز پررونقتر خواهد شد.
محمد شایسته که قبل از تعطیلی کرونایی سینماها کمدی پرفروش “زیرنظر” را روی پرده داشت با اشاره به بالا بودن زمان بازگشت سرمایه تهیه کنندگان در ساختار غیرسمفایی به ایسنا گفت: بزرگترین حُسن این سامانه‌های آنلاین این است که تسویه حساب تقریبا نقدی است، در صورتی که از فروش هشت و نیم میلیاردی فیلم «زیر نظر» در سینماها پیش از شیوع کرونا، سینمادارها فقط 200 میلیون تومان پول به ما داده‌اند!!
شایسته که این روزها “طلا” را هم در اکران آنلاین دارد ادامه داد: من از اکران آنلاین خیلی راضی هستم. تا به حال فیلم «طلا» بیش از 100 هزار بلیت فروخته و یک و نیم میلیارد تومان هم فروش داشته است. این نوع اکران مزایایی دارد و باید درنظر داشت که همین یک و نیم میلیارد تومان فروش در VOD، معادل چهار و نیم میلیارد فروش در سینماست!

شایسته تاکید کرد:  از آمارهای عجیب و غریب فروش سینماها فقط 30 درصد در اختیار تهیه‌کننده قرار می‌گیرد ولی در VOD هفتاد درصد به تهیه کننده میرسد و آن هم با حداکثر تاخیر در بلیت فروشی. اگر همتی به خرج دهند و جلوی قاچاق را هم منسجمتر بگیرند مطمئنا پویایی اکران آنلاین به کلیت سینما کمک خواهد کرد و همه سود خواهند کرد و نه عده ای معدود!!