1

محمدهادی کریمی: جنگ واقعی علیه نیروی سوم است!/امیدوارم تاریخ “ایران برگر” منقضی شود

سینماژورنال: فیلم سینمایی “ایران برگر” در اکرانی ویژه به مناسبت روز معلم و با حضور تعدادی از دانش‌آموزان نخبه دبیرستانی، معلمان و اولیای آنان در پردیس سینمایی کوروش تهران روی پرده رفت.

به گزارش سینماژورنال نکته جالب این اکران نشست پس از آن و البته سخنان نویسنده فیلمنامه اثر بود.

محمدهادی کریمی که خود سابقه سالها کارگردانی دارد و در “ایران برگر” نیز به عنوان سناریست کار توانایی بالای خود در خلق کمدی-سیاسی را نشان داده سخنانی را درباره این فیلم بیان کرد که در نوع خود جذاب به نظر می رسید.

باید سالها طول بکشد تا مردم با دیدن “ایران برگر” یاد این و آن نیفتند

کریمی با اشاره به سابقه نگارش اثر گفت: فیلمنامه این فیلم 13 سال پیش نوشته شده است؛ با این‌که «ایران برگر» از مفاهیم می‌گوید و نه مصادیق، اما متأسفانه رفتارهای پرسوناژهای فیلم برای تماشاگر آشناست. شاید این آشنایی‌زدایی سال‌ها طول بکشد تا مردم با دیدن این فیلم، یاد این و آنی که هر کسی به گونه‌ای در ذهنشان است؛ نیفتند.

امیدوارم تاریخ “ایران برگر” به زودی زود منقضی شود

وی ادامه داد: اگرچه هیچ کسی چنین آرزویی برای فیلمی که در آن به نوعی سهیم بوده نمی‌کند اما من امیدوارم تاریخ «ایران برگر» به زودی زود منقضی شود و نسل‌های بعدی با دیدن فیلم، گمان کنند که داستان، کاملاً تخیلی و براساس فانتزی عجیب و غریب ذهن سازنده‌اش بوده، آن روز، روز رستگاری فرزندان ایران زمین است.

جنگ “ایران برگر” جنگ حیدری-نعمتی نیست

کریمی در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: «ایران برگر» ماجرای گفته شده جنگ امراللهی و فتح‌اللهی یا حیدری نعمتی یا به قولی جمالوندی کمالوندی نیست که داستان این جنگ‌های بی اساس قبلاً گفته شده است؛ «ایران برگر» داستان جنگ زرگری امراللهی و فتح‌اللهی است که دو اسم مختلف برای یک صفت و رسم و مرام مشترک‌اند.

جنگ واقعی علیه نیروی سوم است

کریمی خاطرنشان ساخت: جنگ واقعی این دو دسته که در نهان با هم ائتلاف دارند علیه نیروی سومی است که در فیلم، آن را آقا مدیر رهبری می‌کند. «ایران برگر» نشان می‌دهد که امراللهی همان فتح‌اللهی است بی کم و کاست، چرا که اگر انسان مراقبت نکند به مرور کاملاً شبیه دشمن‌اش می‌شود.