1

محض يادآوري⇐بهروز افخمي ۹ ماه قبل در گفتگو با خبرگزاري رسمي دولت از دستمزد ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیونی خود برای حضور در “هفت” سخن گفته بود+عکس

سينماژورنال: انتشار تصاويري از برآورد بودجه اي برنامه “هفت” در سينماژورنال که پيشتر در شبکه هاي اجتماعي دست به دست شده بود(اينجا را بخوانيد)  زودتر از حد تصور با ارسال جوابيه اي از سوي دست اندرکاران اين برنامه به رسانه متبوع يک تهيه کننده تلويزيون مواجه شد.

به گزارش سينماژورنال با اين حال وجود تصويري از برآوردي تازه در اين رسانه که در آن نام شخصي به عنوان تهيه کننده “هفت” آمده بود که همان فرد در متن جوابيه به عنوان مجري طرح معرفي شده بود(!) بيش از اصل برآورد مورد توجه قرار گرفت.(اينجا را بخوانيد)

در روندي کاملا قابل پيش بيني بهروز افخمي در اولين برنامه “هفت” بعد از اين ماجرا به مانند اغلب مديراني که ماجراي فيش‌گيت دامن‌شان را گرفته تا توانست رسانه‌هايي که به دنبال شفاف‌سازي درباره انتشار برآورد بودجه اي اين برنامه سينمايي بودند را به باد انتقاد گرفت و البته شدت عصبيت آن قدر بالا بود که الفاظي نامناسب را نه فقط درباره اين رسانه‌ها که درباره مخاطبان آنها به کار برد؛ بدون آن که حواسش به اين واقعيت باشد که آن برآورد اوليه هم ابتدا توسط يکي از ميليونها مخاطبان گمنام در شبکه هاي اجتماعي منتشر شد و بعد از رسانه ها سربرآورد.

آيا افخمي ماهانه 2.5 تا 3 ميليون حقوق مي گيرد؟

جالب اينجا بود که افخمي در واکنش به شنيده هاي آمده در گزارش اصلي درباره دستمزد ماهيانه 50 تا 60 ميليوني اش بيان داشت: در اين اسناد به دروغ ارقامي را به عنوان رقم دريافتي برنامه «هفت» و حقوق من در اين برنامه نسبت دادند که يک بيستم اين ارقام را ما دريافت مي کنيم.

يک بيستم 50 تا 60 ميليون تومان مي شود حدودا 2.5 تا 3 ميليون تومان يعني افخمي ماهانه بخاطر حضور در “هفت” 2.5 تا 3 ميليون حقوق مي گيرد؟ بهترين ميزان براي راستي آزمايي، رفتن به سراغ آرشيو و بيرون کشيدن گفتگويي از ايشان است که آبان ماه سال قبل با خبرگزاري رسمي دولت انجام شده بود.

بهروز افخمي آبان ماه 1394 در حاشيه بازديد از غرفه ايرنا در بيست و يکمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها درباره رقم دستمزدش از توليد برنامه “هفت” گفت: اگر الان قرار باشد فيلم بسازم دستمزدم ماهانه بيش از 100 ميليون تومان است اما براي توليد برنامه “هفت” قرار بود 60 ميليون بگيرم که فعلاً روي رقم 50 ميليون در حال چانه زني هستيم اما من قبول نکرده ام.

سينماژورنال براي آن که ديدي کلي تر به مخاطبان درباره قضاوت پيرامون اين برنامه و هزينه‌کرد بودجه‌اي‌اش بدهد در کنار انتشار متن گفتگوي 9 ماه قبل بهروز افخمي درباره حقوقش، تصاويري از اين گفتگو را هم ارائه مي دهد و از مخاطبان می‌خواهد خودشان درباره ميزان صحت و سقم گفته هاي ايشان به نتيجه گيري برسند.

تصویر متن گفتگوی افخمی با ایرنا و توضیحاتش درباره حقوق 50 میلیونی
تصویر متن گفتگوی افخمی با ایرنا و توضیحاتش درباره حقوق 50 میلیونی
تصویر متن گفتگوی افخمی با ایرنا و توضیحاتش درباره حقوق 50 میلیونی
تصویر متن گفتگوی افخمی با ایرنا و توضیحاتش درباره حقوق 50 میلیونی