1

محسن نامجو به دنبال اجرای اپرای عاشورا!!!

سینماروزان: محسن نامجو خواننده ای که زمانی توانسته بود با حمایت حوزه هنری آلبوم «ترنج» را به بازار موسیقی عرضه کند اما چند سال بعدتر به آمریکا مهاجرت کرد در تازه ترین گفتگویش ادعا کرده «اپرای عاشورا» بزرگترین پروژه  زندگی اوست اگر امکان اجرای آن را داشته باشد.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «انصاف نیوز» نامجو که سالهاست به خارج کشور مهاجرت کرده، در گفتگویی با بی بی سی، در توضیح منظورش از «بزرگترین پروژه ی زندگی» خود که پیشتر به صورت سربسته مطرح کرده بود، گفت منظور او اجرایی شدن پروژه ی «اپرای عاشورا» است؛ «آن هم از سوی یک آدم بی دین! کسی شنیدن این را از من انتظار را ندارد».

محسن نامجو با بیان این که «حتی نت هایش را هم نوشته ام» و «۸۰ درصد آن آماده است»، گفت: اما به ۲۰۰ هزار دلار و ۶ ماه کار نیاز دارد.

سال ۱۳۸۶ نیز محسن نامجو قطعه ای با مضمون عاشورا برای یکی از آثار جشنواره بیست و ششم تئاتر فجر تنظیم و آماده کرده بود.

 این قطعه با نگرشی متفاوت به مضمون عاشورا و با نگاهی تراژیك در سال ۱۳۷۵ ساخته شده بود، برای پخش در بخشی از نمایش «سمفونی بیداری» در بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر، با مشاركت «محسن نامجو» و «علی جافری»به صورت مجدد تنظیم شد. شعر و ملودی این آهنگ متعلق به نامجو است و او این قطعه را پس از ده سال مجددا با تنظیم جدیدی آماده كرده بود.