1

مجید برزگر هم به انتقاد از هنروتجربه پرداخت⇐این نوع جدول‌بندی، به رونق اکران آسیب می‌زند!

سینماروزان: راه اندازی یک گروه سینمایی کاملا وابسته به بودجه‌های دولتی در دوران رییس معزول سینما هرچند به بهانه روی پرده فرستادن برخی فیلمهای پشت خط اکران مانده بود اما خروجی آن استخدام کلی کارمند و حقوق‌بگیر بود آن هم نه برای اکرانی موثر که اکران انبوهی فیلم در یک سری سانس محدود؛ روندی که از همان ابتدا با نقد رسانه‌های مستقل مواجه شد.

به گزارش سینماروزان هرچه بیشتر گذشت نه فقط انتقادات رسانه‌ها توسعه یافت بلکه برخی فیلمسازانی که فیلمشان را برای پخش به هنروتجربه داده بودند نیز به انتقاد از آن پرداختند!

مجید برزگر کارگردانی که فیلمهایی نظیر «پرویز» و «فصل بارانهای موسمی» را به عنوان کارگردان و  آثاری همچون «ممیرو» و «والده راما» را به عنوان تهیه کننده در هنروتجربه داشته تازه ترین فیلمسازی است که به انتقاد از هنروتجربه پرداخته است.

برزگر که تقریبا در تمامی دولتهای این سالها از دولت محمود احمدی‌نژاد تا دولت حسن روحانی مسئولیتهای مختلف در جشنواره‌هایی دولتی همچون کودک و فجر داشته، در خلال گفتگو با ابراهیم مختاری در «شرق» با انتقاد ار روند اکران آثار در هنروتجربه بیان داشت: در جدول نمایش هنروتجربه، کسانی که می‌خواهند فیلم را ببینند، یک روز هست، دو روز نیست، دوباره هست و باز نیست. این باعث می‌شود ول ‌کنند. این نوع جدول‌بندی می‌کوشد عدالت را برقرار کند اما به رونق اکران فیلم‌ آسیب می‌زند.

این کارگردان ادامه داد: باید حجمی از فیلم‌ها را انتخاب کنند که بتوانند دست‌کم برای هر فیلم یک سانس‌ ثابت داشته باشند که تماشاگر بداند فلان سالن هر روز سر این ساعت می‌تواند برود فیلم خودش را ببیند، یعنی مجبور نباشد در اینترنت بگردد ساعت این فیلم کی شده و سالنش کجا رفته؛ این سیاست به نظر می‌آید آسیب‌زاست.