1

مجیدی خطاب به فراستی⇐بیایید وسط گود و فیلم بسازید

سینماژورنال: انتقادات مسعود فراستی منتقد “هفت” از “لاک قرمز” که تهیه کنندگی اش را کامران مجیدی برادر کوچکتر مجید مجیدی برعهده داشته است سبب ساز واکنش این تهیه کننده و فیلمبردار “لاک قرمز”  شد.

به گزارش سینماژورنال در نشست “لاک قرمز” در کاخ جشنواره ابتدا محمدرضا سکوت به عنوان مدیر فیلمبراری  “لاک قرمز” در واکنش به بحث های مطرح شده در برنامه تلویزیونی “هفت” گفت: من تا بحال 40 فیلم کار کردم اما هرگز کسی به اندازه برنامه دیشب “هفت” به من توهین نکرده بود. می خواهم اینجا تذکر کوچکی به آقای فراستی و منتقدانی از این جنس بدهم.

وی ادامه داد: خیلی امیدوارم که دوربین برنامه «هفت» در این جلسه حضور داشته باشد و پاسخ اتهاماتی که به ما زد را بشنود و امشب به روی آنتن ببرد. آقای فراستی در این برنامه سخنان بسیار زشتی را مطرح کرد. به طور مثال ایشان گفتند، قاب‌های این فیلم حال بهم زن و تهوع آور است. به نظر شما این گفته‌ها به دور از ادب و متانت نیست؟!

مگر می شود هر سه فیلم بد باشند؟

وی افزود: ایشان گفتند که این فیلم احمقانه است! اگر «لاک قرمز» احمقانه بود، پس چرا بیش از هزار نفر در سالن برج میلاد به تماشای این فیلم نشستند و سالن را ترک نکردند؟! شب گذشته آنها هر سه فیلم «لاک قرمز»، «خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم» و «خشم‌و‌هیاهو» را بد و تهوع آور خطاب دادند، آخر مگر می‌شود هر سه فیلم بد و غیر قابل دیدن باشد. به نظر من نباید قرض‌های شخصی را در نقد فیلم‌ها به کار برد.

دوستان بیایند وسط گود و فیلم بسازند
کامران مجیدی تهیه‌کننده «لاک قرمز» هم در ادامه این موضوع گفت: برخی‌ها با حضور در برنامه تلویزیونی از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و با پروپا‌گاندا و بی‌ادبی در باره فیلم‌ها نظر می‌دهند، این‌دوستان اگر راست می‌گویند تشریف بیاورند وسط گود و فیلم بسازند و ما از آثار آنها لذت ببریم، چون بیرون از گود نشستن و با استفاده از کلمات قلمبه سلمبه نسبت به سایر فیلم‌ها حمله کردند، کار راحتی است.