1

مجری “هفت” هم به جرگه منتقدین جشنواره فجر پیوست⇐جشنواره در رسالتی که برعهده داشته، باخته!/چه فایده دارد که فیلم من به جشنواره راه پیدا کند، برایش سوت بزنند و بعد جایزه را به شخص دیگری بدهند؟؟/مدیریت هنرمندان، سخت نیست ولی چون از هنر بویی نبرده‌اند نمی توانند هنرمند را به‌خوبی مدیریت کنند!!

سینماروزان: محمدحسین لطیفی مجری فصل اخیر “هفت” با انتقاد از عدم ورود فیلم تازه‌اش “مرد نقره‌ای” به جشنواره فجر، به مدیریت هنری تاخت.

محمدحسین لطیفی با اشاره به چرایی عدم ورود فیلمش به جشنواره گفت: وقتی از یکی از اعضای هیات انتخاب پرسیدم، نمی دانم نظر شخصی‌شان بود یا خیر اما در پاسخ به من گفت «سلیقه هیات انتخاب نبود»! متأسفانه من این جمله را درک نمی کنم. سلیقه هیات داوران قابل فهم است اما سلیقه ای عمل کردن هیات انتخاب را اصلا نمی فهمم، چون جشنواره ضوابطی برای انتخاب فیلم ها و ارائه به بخش داوری دارد که باید طبق آن ضوابط عمل کنند نه سلیقه‌ای.

لطیفی با انتقاد از این نوع نگاه به انتخاب آثار در جشنواره فجر، عنوان کرد: احتمالا من هم باید یک فیلم برای جشنواره‌های خارجی بسازم، تا کارم در داخل بهتر دیده شود. برخی از دوستان علاقه داشتند تا فیلم را در جشنواره ببینند، اما جشنواره برای من چه چیزی دارد؟ چه فایده دارد که فیلم من به جشنواره راه پیدا کند، برایش سوت بزنند و بعد جایزه را به شخص دیگری بدهند؟؟

کارگردان «روز سوم» با اشاره به تحریم جشنواره از سوی برخی از اهالی سینما عنوان کرد: عده ای جشنواره را تحریم کردند و اتفاقا به جشنواره هم آمدند، اما من به جز زمانی که در برنامه «هفت» بودم تا سه سال پیش از آن اصلا در جشنواره شرکت نکردم، زیرا معتقدم که جشنواره در رسالتی که برعهده داشته باخته و آن رسالت ایجاد دوستی و مودت بین فیلمسازان است.

وی با انتقاد از روشی که برخی از مدیران فرهنگی در پیش گرفته اند، گفت: مدیریت هنرمندان سخت نیست، سختش می کنند، چون از هنر بویی نبرده‌اند نمی‌توانند هنرمند را نیز به خوبی مدیریت کنند