1

اظهارات تهیه‌کننده «قاتل اهلی» متعاقب تلاشهای مدیرعامل ۱۴شغله برای وارد کردن تهیه‌کننده مطبوع قالیباف به شورای اکران⇐آقایان! فساد در اکران همه سینما را نابود خواهد کرد/دست از منافع شخصی بردارید و به منافع صنف فکر کنید

سینماروزان: اختلاف نظر میان تهیه کنندگان در معرفی نمایندگان شان به شورای صنفی نمایش و مخالفت تهیه کنندگان قدیمی با ورود یکی از تهیه کنندگان جوان منسوب به شهردار سابق به شورای اکران، سبب ساز تأخیر در شکل گیری شورای تازه اکران شده است.

تهیه کنندگان باسابقه معتقدند منوچهر شاهسواری دبیر شورایعالی تهیه کنندگان علیرغم ادعاهایش مبنی بر پرهیز از سیاسی بازی در سینما، حالا و با حمایت از ورود یک جوان کاملا وابسته به جریانات سیاسی حامی شهردار سابق به شورای اکران، به جای آرامش، تنشهای بیشتر را برای اکران رقم خواهد زد.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده ای که آثاری همچون «خط ویژه» و «عصر یخبندان» را در کارنامه دارد از جمله چهره هایی بوده که در ماههای اخیر به انتقاد از آشفتگی اکران پرداخته اشت.

این تهیه کننده درباره وضعیت اکران فیلم‌ها پس از اعلام نظام نامه جدید اکران به «باشگاه خبرنگاران» عنوان کرد: نظام‌نامه جدید اکران با ورود شورای عالی اکران معنا پیدا می‌کند و اگر اجرایی شود، آینده ای خوب برای سینمای ایران را رقم می زند؛ اما اگر اعمال نشود، جز فیلم سوزی و لطمه خوردن کلیت سینما آورده ای ندارد. در کل و به نظرم این نظام نامه چیزی در حد رفع تکلیف است و انگار قرار نیست، اتفاق ویژه ای بیفتد.

وی عنوان کرد: همین الان در اکران عدالت نیست و رانت های موجود کماکان به کار خود ادامه می دهند که این به ضرر همه سینماست. باید دست از منافع شخصی برداشت و به منافع صنف و کلیت سینما فکر کرد تا بتوان به آینده این هنر – صنعت امیدوار بود.

این تهیه‌کننده بیان کرد: متأسفانه کماکان در امر اکران فیلم ها، همان شورای صنفی نمایش تصمیم گیرنده و شورای عالی اکران ورود نکرده است، پس این یعنی فیلمسوزی و نابود کردن بخشی از سینما.

لشکری قوچانی در پایان اذعان کرد: آقایان! فسادی که هم اکنون در حال رواج پیدا کردن در اکران و سینماست، همه سینما را نابود خواهد کرد. عده ای که مخفیانه سود می برند خوشحال نباشند؛ چون این فساد دامن آنها را هم خواهد گرفت.