1

متعاقب تسلط پخش‌کنندگان مستقل بر کانون پخش کنندگان⇐وزیر ارشاد بیان کرد: باید با افزایش نظارت، فضای اکران را عادلانه‌ کنیم!!

سینماروزان: تبعیض وافری که در اکران فیلمهایی از پخش کنندگان مختلف در سینمای ایران وجود داشته در ماههای اخیر به اوج خود رسیده است. یک طرف یک شرکت پخش مافیایی و پادوهایش هستند که بخش عمده ای از سالنها را در اختیار دارند و طرف دیگر ده ها شرکت پخش مستقل که برای داشتن یک سالن فول سانس هم باید کلی چانه بزنند.

همین روند بود که باعث شد در انتخابات اخیر کانون کارگردانان این پخش کنندگان مستقل باشند که با کنار هم قرارگیری بر مافیا و شرکایش غلبه کرده و هسته مرکزی کانون پخش کنندگان را به خود اختصاص دهند؛ اتفاقی که امیدواریها را به بهبود اوضاع اکران در ماههای آینده بیشتر کرد.

متعاقب این اتفاقات عباس صالحی وزیر ارشاد هم در شبکه پنج سیما از تلاشهای خود برای حاکمیت عدالت بر اکران سخن گفت. صالحی بیان داشت: تغییراتی درباره شرایط اکران فیلم‌ها هم در فضای شورای عالی اکران هم در آیین‌نامه اکران به وجود آمده است. باید با افزایش نظارت فضای اکران را قابل دفاع‌تر و عادلانه‌تر کنیم.

آیا افزایش نظارت خواهد توانست شرایط بهینه سازی اکران و برقراری تعادلی نسبی در توزیع سالن میان فیلمهای مختلف را فراهم کند؟؟؟ باید منتظر ماند و دید که چه خواهد شد؟