1

متصدی هنروتجربه، این گروه کم‌مخاطب را مهمترین دستاورد فرهنگی دولت یازدهم(!!!) قلمداد کرد و نوشت⇐در صورت اجرایی شدن دستورالعمل شورای صنفی نمایش، این گروه را تعطیل می‌کنیم⇔دستورالعمل شورای صنفی نمایش چیست؟ ممانعت از اکران مجدد آثار سرگروه‌دار در هنروتجربه

سینماروزان: دستورالعمل شورای صنفی نمایش مبنی بر آن که آثار چرخه رسمی اکران چه آثار سرگروه دار و چه آثار اکران شده در گروه آزاد نباید از ظرفیت سینماهای هنروتجربه هم استفاده کنند(اینجا را بخوانید) هرچند همان چیزی است که اغلب فیلمسازان هنروتجربه ای خواستار آن هستند اما این دستورالعمل به مزاج متصدی هنروتجربه خوش نیامده است.

به گزارش سینماروزان امیرحسین علم الهدی متصدی این گروه که در بیش از سه سال راه اندازی و علیرغم حمایتهای میلیاردی دولت همواره با مشکل کمبود مخاطب روبرو بوده است با غیرقانونی خواندن دستورالعمل شورا(!!!) از تعطیلی هنروتجربه در صورت اصرار شورای صنفی نمایش بر اجرای دستورالعملش سخن گفته است.

جالب است که این متصدی گروه کم مخاطبش را مهمترین دستاورد فرهنگی دولت یازدهم خوانده است!!!

متصدی هنروتجربه نوشته است: بیش از یک سال است که شورای محترم صنفی نمایش خانه سینما با دلایل واهی در حال چوب لای چرخ گذاشتن مهمترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر است! تعجب نمی‌کنم از این اقدام، چون دعوای سینمای بدنه با سینمای اندیشه از زمان دعوای قابیل و هابیل قابل ردیابی است … عزیزان شورا، در انتهای نامه رئیس محترم آن شورا ذکر شده است که به نحوی معضل حل شود! معضلی نیست بجز بی‌تدبیری که سالیان است گریبان‌گیر عده‌ایی قلیل از اعضای محترم آن شورا است که بجای هم‌افزایی به دنبال مسائلی است که از همان دعوای معروف تاریخ بشریت همچنان حکمفرما است… عزیزان با این شعر حافظ شیرین سخن (مباش در پی آزار و هرچه خواهی کن/ که در شریعت ما غیر از این گناهی نباشد) کام‌تان را شیرین می‌کنم. القصه، باز منتظر جلوگیری از رفتارهای غیر قانونی و محفلی آن شورا در این خصوص توسط شورای عالی اکران و سازمان سینمایی کشور هستیم و درصورت اجرایی شدن تهدیدات ، کلیه فعالیت های هنر و تجربه متوقف و براساس مصالح این سینمای نجیب و همراهی خیل دست اندکاران آن و اطلاع از تصمیم نهایی رئیس محترم سازمان سینمایی اتخاذ تصمیم‌خواهد شد.