1

«متری شش و نیم» ۲۶میلیاردی شد/«تگزاس۲» در مرز ۱۴میلیارد/«چهارانگشت» مماس با ۱۱میلیارد/«سامورایی…» با انبوه سالن در آستانه ۳میلیاردی شدن/شکست سنگین «نبات»شهاب حسینی/له کردن اکران رمضان با محدودیت سالن!!+آمار کامل فروش

سینماروزان: تعطیلی سینماها در هفته گذشته سبب ساز کاهش آمار فروش برای تمامی فیلمها بوده ولی باز ضرر اصلی نصیب فیلمهای اکران رمضان منهای «سامورایی…» شده که از کمبود سالن بدجوری رنج میبرند.

در صدر آمار فروش همچنان «متری شش و نیم» قرار دارد که رقم فروشش از 26میلیارد گذشته است و به دنبال آن نیز کمدی «تگزاس2» قرار دارد که فروش خود را در آستانه 14میلیارد قرار داده است. «چهار انگشت» در مرز فروش 11میلیارد قرار گرفته و «زندانیها» نیز به نزدیکی 5.5 میلیارد رسیده است.

«ژن خوک» همچنان بالاتر از «پیشونی…3» قرار دارد و «سامورایی در برلین» که تنها فیلم اکران رمضان است که از انبوه سالن سود میبرد در مرز 3میلیاردی شدن قرار گرفته است.

«غلامرضا…» شکست خورده مطلق اکران نوروز است که بعد از دو ماه و نیم هنوز 2میلیارد هم نفروخته! «نبات» با بازی شهاب حسینی هم در سه هفته به زحمت از نیم میلیارد عبور کرده که شکستی محسوس است برای بازیگری به نام شهاب حسینی.

مابقی فیلمهای روی پرده که به اکران رمضان تعلق دارند بخاطر اندک بودن حجم سالنها بدجوری آسیب دیده اند و عجبا که نه شورای صنفی نمایش و نه شورایعالی اکران حواسش به این آسیب نبوده.

چهار فیلم «به دنیا آمدن»، «وکیل مدافع»، «خانه دیگری» و «تولدت مبارک» روی هم فروششان به 500میلیون هم نرسیده که البته نتیجه حجم اندک سالنهایشان است به گونه ای که هیچ کدام از این آثار در بهترین حالت ده سالن فول سانس هم ندارند و بدتر اینکه توزیع سانسهایشان هم اغلب به سانسهای قبل از افطار خلاصه شده که مشتری چندانی ندارند!!

آمار فروش تا ابتدای جمعه 10 خرداد ۱۳۹۸  به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–متری شش و نیم ۲۶ میلیارد و 200 میلیون(75روز)

–تگزاس(۲) 13میلیارد و ۷۰۰میلیون(44روز)

–چهارانگشت ۱۰میلیارد و 850 میلیون(76روز)

–زندانیها ۵میلیارد و 220میلیون(76روز)

–ژن خوک ۳میلیارد و 350میلیون(75روز)

–پیشونی سفید(۳) ۳میلیارد و 150 میلیون(76روز)

–سامورایی در برلین ۲میلیارد و 900 میلیون(23روز)

–غلامرضا تختی ۱میلیارد و 965 میلیون(76روز)

–نبات 600میلیون(23روز)

–به دنیا آمدن 120 میلیون(23روز)

–وکیل مدافع 100 میلیون(23روز)

–خانه دیگری 80 میلیون(23روز)

–تولدت مبارک 32میلیون(23روز)