1

متد شب‌خیز در دستور کار برنامه سال تحویل شبکه اول؟

سینماژورنال: در حالی که نوروز زمانی است که معمولا باید تاپ ترین و ویژه ترین برنامه ها تولید شده و با طراحی متفاوت روی آنتن برود اما در برنامه سال تحویل شبکه یک گویا اتفاقات دیگری خواهد افتاد.

به گزارش سینماژورنال علی ضیاء که مجری برنامه سال تحویل شبکه یک با نام “یکِ یک” است به جای آن که وقتش را صرف طراحی متن و خلق آیتم برای برنامه 12 ساعته اش کند تصمیم گرفته همه کارها از طراحی لوگو تا خواندن تیتراژ، گزارشهای برنامه و اجرای استندآپ کمدی را به مخاطبان واگذار کند!

وی برای تحقق این امر فراخوانی برگزار کرده و از مردم خواسته تا 20 اسفند آثار خود را برایش بفرستند.

مخاطبان یاری کنند…

ضیاء در توصیف برنامه اش گفت: مردم تا 20 اسفند ماه فرصت دارند در پنج رشته گزارشگرى، طراحى لوگو، خواندن يا سرودن ترانه تيتراژ برنامه، اجراى استندآپ كمدى و ساخت فيلم ١٥ ثانيه اى در مسابقه برنامه «یکِ یک» شرکت کنند.

وی با اولین خواندن برنامه اش افزود: این برای اولین بار است که خود مردم تیتراژ پربیننده ترین برنامه سال را می خوانند، لوگوی آن را طراحی می کنند و برای آن آیتم استندآپ کمدی تولید می کنند. ما در هر بخش سه داور داریم که از بین بهترین ها انتخاب شده اند و آثار رسیده را گزینش می کنند و سپس این مردم هستند که انتخاب نهایی را دارند.
مجری «یکِ یک» همچنین اعلام کرد: از مردم می خواهیم همراه با مادرانشان برای برنامه ما عکس سلفی بگیرند. ما این عکس ها را چاپ و آنها را در دکور برنامه نصب می کنیم. ما نهایت تلاشمان را برای تعاملی شدن برنامه گذاشته ایم و این اتفاق برای اولین بار رخ می دهد که مردم خودشان بخش های مختلف پرمخاطب ترین برنامه سال شبکه ملی را می سازند و ستاره امسال برنامه تحویل سال مردم هستند.
 متد شب‎‌خیز و دیگران
به گزارش سینماژورنال هرچند علی ضیاء ادعا دارد که متد مورد استفاده اش اولین بار است که اجرایی می شود اما این متد-البته نه با انتشار فراخوان- سالهاست توسط برخی شبکه ماهواره ای فارسی زبان قدیمی و از جمله شبکه حمید شب خیز هم به کار برده می شود.
در این شبکه ها هم مجریان اغلب حرف می زنند و هرازگاه عکس یا تصویر یا ویدیویی که مخاطبان برایشان ارسال کرده اند را روی آنتن می فرستند.
این متد در سالهای ابتدایی فراگیر شدن شبکه های فارسی زبان مخاطبان خاص خود را داشت اما در سالهای اخیر و با گسترده شدن دامنه شبکه های ماهواره ای، تکیه بیش از حد بر این متد تکراری، بدجوری به ریزش مخاطب این شبکه ها منجر شده است.