1

“مادر قلب اتمی” با حذف ۶ دقیقه پروانه نمایش گرفت+شرح نماهای حذف شده/”سه بیگانه از سرزمین ناشناخته” و “موقت” هم پروانه نمایش گرفتند

سینماژورنال: بالاخره و بعد از مدتها رایزنی عوامل تولید “مادر قلب اتمی” با اداره نظارت، این فیلم که از جمله بحث برانگیزترین آثار ارائه شده به هیأت نظارت بود مجوز نمایش گرفت.

به گزارش سینماژورنال در هفته های اخیر شنیده های مختلفی درباره این فیلم که توسط جوانی به نام علی احمدزاده ساخته شده، شنیده شد و برخی حتی از ممیزی نیم ساعته آن سخن گفتند!

با این حال یک منبع مطلع به سینماژورنال خبر داد که این فیلم با حذف حدودا 6 دقیقه از اداره نظارت پروانه نمایش گرفته و تهیه کننده اش می تواند برای اکران آن اقدام کند.

“مادر قلب اتمی” که از حضور بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، محمدرضا گلزار و مهرداد صدیقیان سود می برد داستان خیابان گردیهای دو دختر جوان در تهران را روایت می کند و حین این خیابان گردیهاست که اتفاقات متفاوتی هم برایشان رخ می دهد.

نماهای ممیزی شده “مادر قلب اتمی”

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که بخشی از ممیزی “مادر قلب اتمی” به برخی اصطلاحاتی بازمی گردد که در دامنه ادبیات محاوره ای جامعه به آنها “فحش” اطلاق می شود.

بخش از ممیزی به تصویری بازمیگردد که در فیلم از یک افسر نیروی انتظامی ارائه شده؛ برای کم کردن سوءتفاهمات پیرامون فیلم این بخش هم تعدیل شده است.

نمای ابتدایی فیلم که در یک سرویس بهداشتی می گذرد و همچنین بخشی از سکانسی که کاراکترها به صورت گروهی در حال خواندن قطعه ای همنام فیلم از آثار پینک فلوید هستند دیگر نماهای ممیزی خورده فیلم هستند.

صدور پروانه نمایش “سه بیگانه…” با حضور حمید لولایی

در کنار صدور پروانه نمایش “مادر قلب اتمی” شنیده های سینماژورنال گویای آن است که پروانه نمایش کمدی “سه بیگانه از سرزمین ناشناخته” ساخته مهدی مظلومی نیز صادر شده است.

“سه بیگانه…” که داستان حضور سه جاسوس صهیونیست در کشور را روایت می کند اما ممیزی زیادی نداشته است و حذفیات آن در حد چند دیالوگ است.

این دیالوگها هم به دلیل معنای دوگانه اروتیکی که از آنها استباط می شده حذف شده اند.

“سه بیگانه…” از حضور بازیگرانی چون امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، لیلا اوتادی، برزو ارجمند و سحر قریشی در نقشهای مختلف خود سود می برد.

پیشتر شنیده شده بود شباهت گریم یکی از شخصیتهای فیلم با بازی حمید لولایی به گریم رییس دولت یازدهم دلیل ممیزی های وارده به اثر است.(اینجا را بخوانید)

با این حال گویا فیلم با وجود همین کاراکتر که حمید لولایی آن را ایفا کرده مجوز نمایش گرفته است.

“موقت” هم با حذفیات اندک مجوز گرفت

“موقت” اولین فیلم بلند امیر عزیزی کارگردان جوان سینمای ایران که سال قبل در بخش “هنروتجربه” جشنواره سی و سوم فجر به نمایش درآمد دیگر فیلمی است که بعد از مدتی انتظار پروانه نمایش آن صادر شده است.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که حذفیات این فیلم خیلی کم و در حد یکی دو کلمه بوده است.

پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، بابک کریمی و نازنین فراهانی از جمله بازیگران “موقت” هستند. داستان این فیلم پیرامون گم شدن گلوله ای از یک اسلحه کمری و ماجراهای برآمده از آن است.