1

«مادر قلب اتمی»میلیاردی شد/«اکسیدان» در ۳ روز ۲۵۰ میلیونی شد/«نهنگ عنبر۲»۱۴ میلیاردی شد/تیزرهای فله‌ای و بلیتهای نذری هم کمکی به «ویلاییها» نکرد+آمار کامل فروش

سینماروزان: روی پرده رفتن برخی آثار جدید بعد از شبهای قدر و نزدیکی به عیدفطر سبب ساز آن شده که گیشه سینماها قدری تکان بخورد.

به گزارش سینماروزان در میان فیلمهایی که در هفته اخیر روی پرده رفته اند «رگ خواب» و «اکسیدان» که یکی درامی کاملا عاشقانه و دیگر یک کمدی با رگه های تند اجتماعی است بیشتر از بقیه جلب توجه کرده اند. «اکسیدان» فقط در 3 روز رقم فروش 250 میلیون را رد کرده است.

«رگ خواب» در شش روز به فروش 420 میلیونی رسیده که رقمی مناسب است برای اثری با درونمایه کاملا جدی. «مالیخولیا» دیگر فیلمی است که این هفته اکران شده و البته فروش مناسبی هم نداشته است به گونه ای که هنوز رقم فروش اش به 3 میلیون هم نرسیده است.

در میان سایر آثار روی پرده «نهنگ2» به لطف حدود 140 سینمایی که در اختیار دارد همچنان میتازد و به رقم 14 میلیارد رسیده است. «برادرم خسرو» و «مادر قلب اتمی» دیگر فیلمهای صدرنشین گیشه هستند که اولی 1.5 میلیارد را رد کرده و دومی 1 میلیارد را.

«ویلاییها» با حجم فراوان تیزرهای تلویزیونی که از شبکه های مختلف برای آن پخش میشود و البته ارفاق یک هفته ای در دارا بودن سرگروه و تخصیص بلیتهای نذری(!) اما فروش مناسبی ندارد. فیلم بعد از گذشت یک ماه و نیم هنوز به میلیارد هم نرسیده که شکستی است برای سازندگان فیلم و بنیاد فارابی که در تولید فیلم مشارکت کرد.

«زیر سقف دودی» هم بعد از سه هفته تازه به 500 میلیون فروش رسیده است. فیلمی به نام «دو عروس» که مشخص نبود ویدیویی است یا سینمایی و به ناگاه سر از اکران درآورد هم در مدت یک ماه فروشش به 50 میلیون هم نرسیده و به همراه «مالیخولیا» ته نشین جدول فروش است.

آمار کامل فروش تا ابتداي جمعه 2 تیر ۱۳۹۶ به شرح زير است:

(تمام ارقام به تومان است)

–نهنگ عنبر(۲) 14 میلیارد(44روز)

–برادرم خسرو ۱ میلیارد و 530 میلیون(44روز)

–مادر قلب اتمی 1 میلیارد و 70 میلیون(23روز)

–ویلاییها 815 میلیون(44روز)

–زیر سقف دودی 500 میلیون(16روز)

–آشوب 430 میلیون(44روز)

–رگ خواب420 میلیون(6روز)

–اکسیدان 250میلیون(3روز)

–دو عروس 48 میلیون(30روز)

–مالیخولیا 2میلیون و نیم(6روز)