1

ماجرای اکران فیلم مجیدی در ایتالیا چیست؟

سینماژورنال: در حالی که سفر اخیر حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی باعث بروز شایعاتی درباره اکران فیلم “محمد رسول ا..(ص)” در این کشور گردید اما مدیر بنیاد فارابی به گونه دیگری درباره این اکران صحبت کرده است.

به گزارش سینماژورنال علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به سفر ایتالیایی ایوبی به “تسنیم” گفت: در کمیسیون همکاری‌های مشترک سینمایی ایران و ایتالیا مذاکرات خوبی در مورد اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» انجام شد و تصمیم بر این شد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم، در مورد اکران انیمیشن «شاهزاده روم» در کشور ایتالیا پیگیری کند.

وی همچنین گفت: در کمیسیون مشترک سینمای ایران و ایتالیا از نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» استقبال کردند به‌حدی که موافقت اولیه را با اکران فیلم در سینماهای کشور ایتالیا اعلام کردند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: بنا شد که «محمد رسول‌الله(ص)» اکران ویژه‌ای برای متولیان سینما و شرکت‌های پخش فیلم در ایتالیا داشته باشد و نمایش با حضور عوامل فیلم صورت می‌گیرد.

به گزارش سینماژورنال بنابراین برخلاف شایعات توافقات نه برای اکران گسترده فیلم مجیدی در ایتالیا که برای یک اکران خصوصی و ویژه برای شرکتهای پخش فیلم ایتالیا خواهد بود بلکه از میان آنها شرکتی پیدا شده پخش فیلم را قبول کند.