1

از ساخت “كلاس هنرپيشگي” تا معاونت آموزشي مدرسه عالي سينما…

سینماژورنال: مدرسه عالی سینما یکی از تازه ترین نهادهای دولتی شکل گرفته در سازمان سینمایی است.

به گزارش سینماژورنال این مدرسه دولتی هرچند با حرف و حدیثهای فراوان درباره کارکردش راه اندازی شد و درباره هدف گذاری اش جز توضیحات کلی، تحلیل دیگری ارائه نشده است اما این روزها چینش نیروهای این مدرسه ادامه دارد.

جالب است که در احکامی که برای نیروهای مدرسه عالی سینما صادر شده از یک طرف نام علیرضا داوودنژاد دیده می‌شود و از طرف دیگر نام کامبوزیا پرتوی سناریست “فراری” که داوودنژاد آن را در مرحله تولید دارد. علی واجدسمیعی شوهرخواهر داوودنژاد هم در مدرسه عالی سینما رییس گروه تولید شده است.

به گزارش سینماژورنال رییس سازمان سینمایی به تازگی در احکامی جداگانه به ترتیب علیرضا داوودنژاد را به عنوان معاون آموزش، دکتر عبدالله گیوان به سمت معاون پژوهش، مسعود رایگان به عنوان معاون بین الملل و سعید پوراسماعیلی را در سمت معاون اجرایی مدرسه ملی سینما انتصاب کرد.

همچنین رییس سازمان سینمایی در احکامی دیگر، مجتبی راعی به عنوان رییس گروه کارگردانی، بهرام دهقانی به سمت رییس گروه تدوین، پرویز آبنار به عنوان رییس گروه صدا، علی واجدسمیعی(شوهرخواهر علیرضا داوودنژاد) به عنوان رییس گروه تهیه و تولید، محمود کلاری رییس گروه فیلمبرداری،  رییس گروه فیلمنامه نویسی و لیلا حاتمی را در سمت مشاور منصوب کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و مجید مجیدی کارگردان سینما هیات موسس مدرسه ملی سینما هستند. پس از انجام تشریفات قانونی دکتر سید روح الله حسینی از سوی حجت الله ایوبی که ریاست هیات امنای مدرسه را بر عهده دارد به عنوان مدیر مدرسه منصوب شد.

شورای علمی مدرسه در ماه های گذشته با برگزاری جلسات مختلف برنامه های مدرسه را تدوین و نهایی کرد. برگزاری نشست سه روزه با حضور صاحب نظران درباره مدرسه ملی سینما، ترجمه وپژوهش بیش از ۲۰ اثر که یکشنبه ۶ دی ماه رونمایی خواهد شد، اعزام گروهی از جوانان سینماگر به مدرسه ملی لهستان از جمله اقدام های مدرسه ملی در ماه های اخیر است. برگزاری کارگاه استاد خسرو سینایی، برگزاری نشست های سینما دانشگاه در دانشگاه تهران، برگزاری نشست های فیلمنامه نویسی با همکاری خانه سینما از دیگر فعالیت های انجام شده در مدرسه ملی سینما است.