1

قتل “ستایش” سینمایی می‌شود

سینماژورنال: هنوز یک ماه هم از ماجرای قتل دلخراش دختری افغان به نام “ستایش” نگذشته است که برخی سینماگران ایرانی به دنبال فراهم آوردن تولید آثاری با محوریت مرور این قتل تراژیک هستند.

به گزارش سینماژورنال علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی که اغلب فیلمسازان برای دریافت حمایت هایی در انواع گوناگون از دریافت وام گرفته تا شراکت در تولید به ارگان متبوع وی مراجعه می کنند به تازگی از فیلمنامه هایی که با مضمون این ماجرا به فارابی ارائه شده اند سخن گفت.

تابش در حاشیه دیدار تعدادی از فیلمسازان کوتاه و مستند با سیدحسن خمینی که در معیت برگزارکنندگان جشنواره روح ا.. صورت گرفت در این باره گفت: تا اینجا دو فیلمنامه با مضمون آن ماجرا به فارابی ارائه شده است تا برای حمایت از آنها تصمیم گیری شود.

قتل تراژیک دختر شش ساله

“ستایش” دختری شش ساله ساکن ورامین بود که اواخر فروردین ماه امسال بعد از ربوده شدن و تجاوز به قتل رسیده بود و جسدش با اسید سوزانده شده بود.

اینکه در فاصله ای کمتر از یک ماه از بروز این حادثه فیلمنامه نویسان و کارگردانان ایرانی دست به کار سینمایی کردن آن می شوند هم قابل تأمل است بخصوص اگر بدانیم ده ها پرونده جنایی دیگر در این سالها در کشورمان داشته ایم که کمتر کارگردانی حوصله نزدیک شدن به آنها را داشته است و حتی در معدود درامهای جنایی مان هم بیشتر داستانهای فانتزی با گرته برداری از جنایی های هالیوود بوده که مصور شده است.

از آن گذشته اینکه تهیه کنندگانی که به دنبال تولید اثر با محوریت زندگی ستایش هستند قبل از همه به سراغ فارابی رفته اند و درخواست حمایت داشته اند چه معنایی دارد؟

آیا اینها از پیدا کردن سرمایه گذار بخش خصوصی و حساب باز کردن بر روی بازگشت سرمایه در گیشه کاملا نومیدند که ترجیح داده اند در تولید با حمایت یا شراکت فارابی به سود برسند؟