1

قابل توجه سازمان بازرسی و هیأت مدیره خانه سینما⇐منوچهر شاهسواری ادعا کرده: عدم برگزاری جشن هیچ ربطی به ورود سازمان بازرسی به چگونگی هزینه‌کرد بودجه‌ای خانه سینما ندارد!/هیچ گونه ایرادی در هیچ بخشی از هزینه‌های خانه سینما  وجود نداشته! ⇔پرسش اول: اگر هیچ ایرادی در ریزهزینه‌کرد بودجه‌ها وجود نداشته، چرا گزارش مالی در آخرین مجمع خانه سینما، قرائت نشده؟/پرسش دوم: وقتی سازمان بازرسی هیچ موضع‌گیری درباره روند بررسیهایش انجام نداده چگونه است که شاهسواری از بدون ایراد بودن گزارش مالی می‌گوید؟

سینماروزان: اوایل بهار امسال بود که خبر رسید سازمان بازرسی کل کشور وارد ماجرای هزینه کرد بودجه ای خانه سینما شده است و متعاقب این خبر هم تصاویری از ریزهزینه های میلیاردی مصروفه در خانه سینما در برخی رسانه های منتشر شد.(اینجا را بخوانید)

بعد از اعلام خبر عدم برگزاری جشن خانه سینما در سال جاری از سوی مدیرعامل خانه سینما این پرسش شکل گرفت که آیا ورود سازمان بازرسی به چگونگی هزینه‌کرد بودجه در خانه سینما بوده که موجب شده سران بالادستی این نهاد قید بریز و بپاش برای برگزاری جشن را بزنند؟(اینجا را بخوانید)

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما که در روزهای اخیر به خاطر هزینه های بالایی که بابت بیمه تکمیلی از اعضای صنف گرفته میشود هم به شدت در کانون انتقاد است، این ماجرا را شائبه ای بیش ندانسته و به «دیباچه» گفته است: عدم برگزاری جشن خانه سینما هیچ ربطی به ورود سازمان بازرسی به ریزهزینه های مالی ندارد. هر ساختاری که از دولت بودجه میگیرد موظف به ارائه گزارش مالی است و ما هم سالی یک بار به مجمع رسمی خانه سینما به شکل قانونی درباره عملکرد مالی با جزییات، توضیحات را ارائه می‌دهیم آن هم از طریق حسابرس رسمی خانه سینما. در همه حسابرسی‌های صورت گرفته، هیچ گونه ایرادی در هیچ بخشی از هزینه‌های خانه سینما  وجود نداشته و تصمیم برای عدم برگزاری جشن هم هیچ ربطی به ورود سازمان بازرسی ندارد.

برای تماشای فیلم گفته های شاهسواری اینجا را ببینید.

⇓⇓⇓

آیا آنچه شاهسواری می‌گوید حقیقت دارد؟ کافیست به سراغ رئوس مباحث مطروحه در آخرین مجمع عمومی خانه سینما برویم تا پاسخ سوالمان را بیابیم.

آخرین مجمع عمومی خانه سینما در تاریخ 26 اسفند 96 برگزار شد. در این مجمع که برای انتخاب بازرس و قرائت گزارش مالی با حضور نمایندگان صنوف و اعضای هیأت مدیره برگزار شد علیرغم انتخاب بازرس، نه گزارش مالی قرائت شد و نه تصویبیه ای در این باره به ثبت رسید! پس چگونه است که شاهسواری از تأیید حسابرسی می گوید؟

به فرض اینکه حسابرسان عملکرد مالی را تأیید کنند، قاعده این است که این حسابرسی در مجمع عمومی مصوب شود تا به تأیید برسد. منطبق با آخرین مجمع خانه سینما، اصلا گزارش مالی در مجمع حتی قرائت هم نشده چه برسد به تصویب. در این اوضاع اینکه شاهسواری با تأکید از تأیید حسابها می گوید چه معنایی دارد؟

از اینها که بگذریم وقتی هنوز سازمان بازرسی کل کشور هیچ موضع‌گیری درباره تأیید یا عدم تأیید حسابهای خانه سینما ارائه نکرده است چطور است که مدیرعامل خانه سینما به صراحت اعلام میدارد که هیچ ایرادی در هیچ بخشی از هزینه های خانه سینما وجود نداشته است؟؟

آیا اعضای هیأت مدیره خانه سینما از همایون اسعدیان رییس آن گرفته تا علی قائم مقامی و فاطمه معتمدآریا و مرتضی رزاق کریمی و روانبخش صادقی و ابراهیم حقیقی و کامران ملکی، برای این پرسشها پاسخی دارند؟؟