1

فیلم جدید سازندگان “شاهزاده روم” پروانه گرفت⇐”فیل‌شاه” در برابر “شیرشاه”؟+عکس

سینماژورنال: در آخرین جلسه شورای پروانه ساخت فیلم سینمایی، پروانه ساخت انیمیشن سینمایی «فیل‌شاه» صادر شد.

به گزارش سینماژورنال «فیل‌شاه» جدیدترین محصول گروه هنر پویا است که ساخت آن به تهیه كنندگی حامد جعفری از اوایل دی ماه 94 رسما کلید خورده و در حال حاضر به پایان مراحل پیش تولید رسیده است و به زودی وارد فاز تولید خواهد شد.

كارگردانی جدیدترین فیلم گروه هنرپویا نیز همچون اثر «شاهزاده روم» برعهده هادی محمدیان است. اما سایر اعضای تیم تولید «فیل‌شاه» هنوز به طور كامل و رسمی معرفی نشده‌اند و كار تولید در سكوت خبری در حال انجام است.

در توضیح اولیه ای كه راجع به داستان «فیلشاه»  آمده است: “در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می شود… .”

پاسخی به “شیرشاه”؟

به گزارش سینماژورنال نکته جالب درباره این انیمیشن، نام آن است که یادآور انیمیشن معروف “شیرشاه”(1994) اثر مشهور کمپانی دیزنی است. داستان انیمیشن “شیرشاه” هم به مانند “فیل‌شاه” در آفریقا می گذشت و نوعی گرته برداری از “هملت” شکسپیر بود.

در آنجا زندگی شیری جوان به نام “سیمبا” مرور می شد که پدرش توسط عمویش کشته می شد و همین باعث فرار “سیمبا” می شود؛ فراری که سالها بعد به بازگشت انتقام جویانه او برای بازپس گیری تاج و تخت سلطنتی منجر می شود.

جالب است در تصویری که برای پوستر “فیل شاه” طراحی شده نیز به لحاظ رنگ بندی بصری شباهتهایی میان آن و یکی از پوسترهای اصلی “شیرشاه” به چشم می خورد!

فیل شاه
فیل‌شاه
شیرشاه
شیرشاه

تیم تولید

مهدی پاكدل، آریا عظیم نژاد، حسن ایوبی، حسین مهدوی و ناصر طهماسب از جمله هنرمندانی بودند كه در پروژه سینمایی قبلی «گروه هنرپویا» در تیم تولید حضور داشتند و از این میان به نظر می رسد، حداقل مهدی پاكدل به عنوان مدیر تولید به همكاری خود با گروه هنرپویا در پروژه «فیلشاه» ادامه خواهد داد.

«هنر پویا» در تلاش است تا این انیمیشن را به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر برساند و در این صورت برای سال 96 اکران آن را آغاز خواهد کرد. «فیل‌شاه» نیز همچون «شاهزاده روم» با تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان تولید می شود.

گروه هنرپویا اولین كنسرسیوم فرهنگی هنری است كه در در بخش خصوصی، توسط موسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوك افلاكیان با شعار “فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید” پایه گذاری شد و در اولین قدم انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را با این شعار به بازار عرضه کرد.