1

فیلمسازی خواهر آتنه فقیه‌نصیری برای گروه سینمایی تازه تأسیس+عکس

سینماژورنال: تأسیس گروه سینمایی “هنروتجربه” سبب ساز آن شده است که در کنار آن دسته از فیلمسازانی که سالهاست فیلمهایشان به دلایل مختلف اکران نمی شود و از این گروه برای روی پرده فرستادن آثارشان استفاده می کنند، گروهی از فیلمسازان اغلب جوانتر از همان مرحله تولید هدفشان را اکران فیلم در این گروه تازه تأسیس قرار دهند.

به گزارش سینماژورنال البته که یکی از مهمترین انگیزه های فیلمسازان برای ارائه فیلم به “هنروتجربه” آن است که برای مدیران این گروه تفاوتی نمی‌کند که فیلم پروانه ویدیویی داشته باشد و یا سینمایی و به این ترتیب بسیاری از آثاری که با پروانه ویدیویی ساخته شده اند هم بدشان نمی آید اثرشان را برای نمایش به این گروه بدهند.

کارگردانی برای هنروتجربه

از جمله کارگردانان جوانی که از همان بدو تولید اثرش را برای این گروه تازه تأسیس تولید کرده است رایا نصیری است. رایا نصیری که خواهر کوچکتر آتنه فقیه‌نصیری بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون است. وی از اواخر دهه 60 به عنوان بازیگر در سینمای ایران حضور داشته است و از جمله در “چکمه”، “کیسه برنج”، “امتحان”، “تنها دو بار زندگی می کنیم” و “پنهان” ایفای نقش داشته است.

رایا نصیری به تازگی فیلمی به نام “روبرو” را برای گروه “هنروتجربه” کارگردانی کرده که این روزها در مرحله تدوین قرار دارد.

مهدی احمدی، رویا افشار و مرضیه وفامهر از جمله بازیگران “روبرو” هستند. این فیلم روایت‎گر زندگی سارا است که بعد از سال‌ها در جستجو مفهوم عمیق‌تری از گذشته رنج آورش است تا شاید آینده‌اش سرشار از آرامش باشد.

22 سال است در سینما کار می کند

رایا نصیری در گفتگویی درباره حال و هوای فیلمش به سایت “هنروتجربه” گفته است: فضای کار فضای خلوتی است و فیلم رابطه یک زن و مرد که سال‌هاست با هم زندگی می‌کنند را بازنگری می‌کند. تم کار به نوعی آسیب شناسی زندگی مشترک است.

او همچنین در مورد دلیل تصمیمش برای اکران این فیلم در گروه “هنروتجربه” و این که آیا کارش سبک تجربی دارد یا خیر گفت: تعریف خیلی مشخصی برای سینمای تجربی قائل نیستم. ۲۲ سال است در فضای سینما کار می‌کنم و با توجه به اینکه شرایط آن را داشتم که در سینمای بدنه فیلم بسازم اما ترجیح دادم که فیلم‌نامه‌ای که دوست دارم را بسازم و به سمت سینمایی بروم که دغدغه‌مند و متفکر باشد و هدف آن تنها گیشه نباشد. فکر می‌کنم در این راه پای تجربه نیز به کارمان باز شود.

رایا نصیری روبرو
رایا نصیری در کنار مهدی احمدی و مرضیه وفامهر در نمایی از “روبرو”