1

فهرست تازه‌ترین پروانه‌ ساختهای صادرشده حکایت دارد از⇐جذب شکست‌خوردگان سینما توسط حوزه و اوج!!/ورود مدیرعامل خانه هنرمندان به فاز تهیه‌کنندگی در سینما

سینماروزان: شورای صدور پروانه ساخت با تولید چهار پروژه سینمایی موافقت کرد؛ در میان این پروژه ها بیش از همه نام پروژه های «بیتا…» و «نائله» و «ژلوفن» جلب توجه میکند.

به گزارش سینماروزان «بیتا منیژه اعظم» را مرتضی‌علی عباس‌میرزایی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی با حمایت حوزه هنری تولید خواهد کرد. هم عباس‌میرزایی و هم شفیعی در یک نقطه اشتراک دارند و آن هم شکستی است که محصولاتشان در سینما داشته است.

تنها فیلم عباس‌میرزایی «انزوا» سال گذشته روی پرده رفته و در نهایت فقط کمی بیش از 100میلیون فروخت و محصولات سینمایی متأخر شفیعی یعنی «ماهی سیاه کوچولو» و «هیهات» که اولی با بودجه انجمن دفاع مقدس و دومی با بودجه اوج ساخته شده بود رویهم 200صدمیلیون هم نفروختند!

اینکه این دو با این کارنامه چگونه از سوی حوزه هنری جذب شده اند برای ساخت «بیتا…» که مضمونی درباره زندگی شهیدبهشتی دارد جای سوال است؟

«نائله» را اصغر عباسی به تهیه کنندگی محمدصادق آذین میسازد. آذین هرچند سابقه سالها مدیریت تولید دارد اما کارنامه اش به عنوان تهیه کنندده به شدت لاغر است. او سه فیلم «بیگانگان»، «اسب» و «بهشت اینجاست» را تولید کرده که هیچ کدام از این آثار نه توجهی برانگیخته اند نه اکران موفقی داشته اند.

حالا چگونه تولید «نائله» از سوی سازمان هنری-رسانه ای اوج به آذین واگذار شده جای تعجب دارد.

«ژلوفن» از دیگر پروژه های پروانه ساخت گرفته است که به واسطه نام تهیه کننده آن مجید رجبی معمار جلب توجه میکند؛ رجبی معمار از سرداران سابق سپاه که مدیرعامل خانه هنرمندان است با «ژلوفن» وارد تولید در سینما شده است.

فهرست کامل پروانه های صادرشده به شرح زیر است:

–«بیتا، منیژه، اعظم» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و نویسندگی مشترک حسین تراب نژاد، مرتضی اصفهانی در ژانر سیاسی

–«کمی دیرتر» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی، کارگردانی مجید صدیقی مورنانی و نویسندگی مجید صدیقی در ژانر اجتماعی

–«نائله» به تهیه‌کنندگی محمد صادق آذین، کارگردانی اصغر عباسی و نویسندگی حسین حسنی در ژانر تاریخ اسلام

–«ژلوفن» به تهیه‌کنندگی مجید رجبی معمار، کارگردانی و نویسندگی سید عماد حسینی در ژانر اجتماعی.