1

فهرست اولیه اکران نوروز⇐از «رحمان ۱۴۰۰»، «درخونگاه» و«متری شش و نیم» تا «ژن خوک»، «چهارانگشت» و «کار کثیف»+۳فیلم حاکمیتی «ردّ خون»، «زندانیها» و «شبی که ماه کامل شد»

سینماروزان: هرچند هنوز بیشتر از یک ماه تا نوروز باقی مانده است و لااقل باید دو هفته‌ای صبر کنیم تا فیلمهای اکران نوروز به طور رسمی اعلام شوند ولی به مانند هر سال قرائن حکایت دارد از چینش تقریبی فیلمهای اکران نوروز.

به گزارش سینماروزان به مانند سال 96 در سال آینده هم هفت سرگروه سینمایی خواهیم داشت و متعاقب آن هفت فیلم در اکران نوروزی روی پرده خواهند رفت.

اگر درنظر بگیریم که اکران نوروز با ترکیبی از فیلمهای کمدی، ملودرام و ارگانی چیده خواهد شد و البته سهم پخش‌کنندگان متنفذ در اکران هم رعایت شود به یک فهرست نهایتا ده فیلمه برای اکران نوروز میرسیم.

«رحمان 1400»منوچهر هادی، «چهار انگشت»حامد محمدی، «ژن خوک»سعید سهیلی و «زندانیها»ی مسعود ده‌نمکی چهار کمدی هستند که به عنوان گزینه های اصلی اکران نوروز به شمار میروند.

«متری شش و نیم»سعید روستایی، «درخونگاه»سیاوش اسعدی، «کار کثیف»خسرو معصومی، «شبی که ماه کامل شد»نرگس آبیار و «ماجرای نیمروز: ردّ خون»محمدحسین مهدویان نیز فیلمهای غیرکمدی هستند که نامشان به عنوان گزینه اکران نوروز شنیده شده و از فیلمهای حاکمیتی تا ملودرامهای اجتماعی سرراست را شامل میشوند.

در بین این فیلمها، سه فیلم «زندانیها»، «رد خون» و «شبی که ماه کامل شد» را میتوان فیلمهای حاکمیتی اکران نوروز دانست. «زندانیها» را هرچند مسعود ده نمکی با سرمایه شخصی ساخت ولی در نهایت به سازمان اوج واگذار شد و با پخش حوزه هم روی پرده خواهد رفت. «رد خون» هرچند از جوایز اصلی فجر چیز دندان گیری نصیبش نشد ولی با حمایت مستقیم فارابی و پیام رسانی منسوب به همراه اول مخابرات تولید شده و «شبی که ماه کامل شد» نیز گزینه مطلوب هیأت داوران جشنواره حاکمیتی فجر بوده است.