1

فروش «اکسیدان» از ده میلیارد گذشت⇐ثبت رکوردی تاریخی در میان فیلمهای توقیفی حوزه هنری+کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیردنباله‌ای سال

سینماروزان: کمدی «اکسیدان» با وجود امتداد تحریم حوزه هنری و ممنوعیت پخش تیزر تلویزیونی توانست با پخش رسانه فیلمسازان رقم فروش 10 میلیارد را پشت سر بگذارد.

به گزارش سینماروزان «اکسیدان» از همان ابتدای اکران مواجه بود با هجمه‌های رسانه‌های افراطی اما تقریبا در تمام هفته‌های نمایشش با سانسهای فوق‌العاده در سینماهای مختلف مواجه بود.

با گذشتن از رقم فروش ده میلیارد، «اکسیدان» موفق به ثبت رکوردی تاریخی در میان فیلمهای توقیفی حوزه هنری شد. با توجه به اینکه در سالهای اخیر هیچ کدام از آثار توقیفی حوزه هنری نتوانسته اند رقم فروش 10 میلیارد را بگذرانند «اکسیدان» رکوردشکن شده و میتواند عنوان پرفروشترین فیلم توقیفی حوزه هنری را به آن داد.

فروش بالای «اکسیدان» در شرایطی رخ داد که نه فقط رقیب آن در اکران که «ساعت 5عصر» باشد بلکه تمامی فیلمهای پرفروش سال از «گشت2» تا «نهنگ2» و «خوب بد جلف» از سینماهای پرشمار حوزه هنری و البته تبلیغات تلویزیونی مکفی برخوردار بودند اما «اکسیدان» نه تیزر تلویزیونی داشت و نه سینماهای حوزه هنری را.

 جالبتر اینجاست که هر سه فیلمی که در جدول فروش سالانه بالای «اکسیدان» قرار گرفته اند یعنی «نهنگ2»، «گشت2» و «خوب بد جلف» دنباله تلقی میشوند. دو فیلم اول یعنی «نهنگ2» و «گشت2» دنباله محصولاتی سینمایی و سومی یعنی «خوب بد حلف» دنباله سریالی تلویزیونی به نام «پژمان»! بر این اساس «اکسیدان» تا اینجا پرفروشترین فیلم غیردنباله‌ای سال قلمداد می‌گردد.