1

فرشاد پیوس: طی ۱۱ سال حضورم در پرسپولیس یک میلیون هم گیرم نیامد/ناصر هنوز زیر آوار است!

سینماژورنال: سینمای ایران آن قدر تک ژانری شده که یادش رفته می تواند فقط بخشهایی از زندگی چهره های مطرح ایران را زمینه ای کند برای درامهای بیوگرافیک دیدنی.

با این حال همچنان هستند نشریات مختلف کاغذی که می‌کوشند پای درددل چهره های مطرح جامعه ایرانی نشسته و با واکاوی گفته‌های آنها بر دامنه مطالعاتی نسلهای آینده بیفزایند.

به گزارش سینماژورنال تازه ترین گفتگویی که فرشاد پیوس با امید مافی در “هفت صبح” انجام داده از جمله گفتگوهایی است که پر است از نکات خواندنی و جذاب.

سر و ته یازده سال حضورم در پرسپولیس یک میلیون هم گیرم نیامد

یکی از تراژیک ترین بخشهای گفتگو جایی است که فرشاد پیوس به عنوان یکی از اسطوره های فوتبال ایرانی از اوضاع اقتصادی بد زمان بازی کردنش چنین می گوید: سر و ته یازده سال حضورم در پرسپولیس شاید یک میلیون هم گیرم نیامد. فقط آخرین فصلی که بازی کردم و کفشها را آویختم امیر عابدینی مدیرعامل وقت پرسپولیس با من قرارداد بست.

عابدینی با من قرارداد 700 هزار تومانی بست که فقط نصفش نقد شد

وی در تشریح این قرارداد می افزاید: قراردادی که عابدینی با من بست 700 هزار تومانی بود با این حال در نهایت فقط نصفی از مبلغ قرارداد گیرم آمد و مابقی اش به دستم نرسید!

هفته ای 3 روز تمرین میکردیم و بقیه اش را به دنبال نان می دویدیم

پیوس درباره سالهای طلایی حضورش در پرسپولیس اظهار می دارد: ما در آن روزگار فقط هفته ای 3 جلسه تمرین می کردیم و بقیه اش را باید به دنبال نان می دویدیم تا سفره هایمان خالی نماند اما با همان سه جلسه تمرین تیمها را میخکوب میکردیم.

وی می افزاید: الان بازیکن میلیاردها تومان پول میگیرد و هفته ای هفت روز تمرین میکند اما در زمین نای دویدن ندارد!

علی پروین به هیچ کس توهین نمی کرد

در همه سالهای حضور علی پروین در پرسپولیس حرف و حدیثهای فراوانی درباره برخوردهای تند وی با بازیکنان در رختکن شنیده می شد. به گزارش سینماژورنال پیوس با رد این شایعات می گوید: اینکه می گفتند کاریزمای علی پروین، فحش و لیچار بود، همه اش حرف است. می خواستند پروین را خراب کنند و به این شایعات متوسل می شدند. علی پروین احترام همه را داشت و و در یازده سال حضورم در پرسپولیس ندیدم به کسی توهین کند.

چون پاچه خواری بلد نیستم از پرسپولیس دور مانده ام

فرشاد پیوس که بعد از خداحافظی از بازی در پرسپولیس مربیگری را ادامه داد درباره اینکه چرا نتوانسته در باشگاه محبوبش مربیگری کند بیان می دارد: اصلی ترین دلیل دوریم از پرسپولیس این است که پاچه خواری بلد نیستم. من آقای گل تاریخ یک باشگاهم و روا نیست پشت درب اتاق مدیرعامل بروم و تمنا کنم تا پست بگیرم.

وی ادامه می دهد: من آقای گل پرسپولیس بودم اما آدرس این باشگاه را نمیدانم.

ناصر هنوز زیر آوار است

به گزارش سینماژورنال فرشاد پیوس درباره ماجراهای دردناکی که برای همبازی قدیمی اش ناصر محمدخانی پیش آمد نیز چنین تعبیری را به کار می برد: ناصر بد آورد و بازی زندگی را باخت. انصافا زندگی روی خوش به او نشان نداد.

وی ادامه می دهد: خودش هم البته اشتباهاتی داشت وگرنه می توانست به یک مربی موفق بدل شود. کم و بیش با هم تلفنی صحبت میکنیم و جویای حالش هستیم. ناصر هنوز زیر آوار است.