1

فرزاد موتمن یک درام پلیسی می‌سازد/فیلمنامه کار را سناریست “سعادت آباد” نوشته است

سینماژورنال: قرارداد اکران آخرین ساخته سینمایی فرزاد موتمن با عنوان “خداحافظی طولانی” برای گروه سینمایی اریکه ایرانیان منعقد شده است.

به گزارش سینماژورنال موتمن اما زودتر از اکران آن فیلم سناریوی تازه ای را به اداره نظارت ارائه کرده و منتظر دریافت پروانه ساخت برای تولید اثر است.

این فیلمنامه “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” نام گرفته و موتمن بنا دارد بعد از دریافت پروانه ساخت آن را جلوی دوربین ببرد.

یک پلیس کاملا ایرانی

این کارگردان سینما در گفتگو با سینماژورنال درباره این فیلمنامه می گوید: این فیلم یک درام اجتماعی است که در بستر سینمای پلیسی به تصویر کشیده میشود.

وی درباره کیفیت پلیس ارائه شده در فیلم و اینکه آیا فیلمش شباهت دارد با سینمای جنایی هالیوود بیان می دارد: نه، اتفاقا پلیسی که در فیلم می بینیم کاملا ایرانی است و در نگارش فیلمنامه سعی شده ظرف زمانی محل وقوع داستان که ایران است لحاظ شود.

فرزاد موتمن شنیده های مرتبط با اصلاحیه های اداره نظارت بر پروانه ساخت “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” را رد کرده و اظهار می دارد: فیلمنامه در شورای پروانه ساخت در دست بررسی است و انشاءا.. به زودی پروانه ساختش صادر خواهد شد.

به گزارش سینماژورنال “آخرین بار کی سحر را دیدی؟” توسط امیر عربی نگارش شده است. عربی پیش از این سابقه نگارش فیلمنامه آثاری چون “سعادت آباد” و “یک عاشقانه ساده” را در کارنامه دارد. سریال “گاو صندوق” نیز از جمله نوشته های تلویزیونی عربی است.