1

فرار از اتهام کپی‌برداری از فرهادی با تعبیری غریب⇐کارگردان “عادت نمی‌کنیم”: فرهادی فیلمساز خوبی نیست!

سینماژورنال: ابراهیم ابراهیمیان از جمله کارگردانان سینمای ایران است که از همان ساخته اولش “ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه” نشان داد که علاقه زیادی به تقلید از سینمای مینی‌مال اصغر فرهادی دارد.

به گزارش سینماژورنال این تقلید در فیلم دوم این کارگردان “عادت نمی کنیم” که این روزها روی پرده است هم خود را کاملا نشان داده و بسیاری از مخاطبان به همین دلیل به نقد فیلم پرداخته اند.

اما جالب است که ابراهیمیان در اظهارنظری که می تواند نوعی فرار از اتهام تقلید از فرهادی باشد از این گفته که فرهادی فیلمساز خوبی نیست.

ابراهیمان وقتی در گفتگو با مونا کریمی در روزنامه “هنرمند” به این متهم شد که در حال تقلید از فرهادی است گفت: موضوعاتی مثل پنهان‌کاری ، دروغ که در فیلم من می‌بینید را به هزاران شکل متفاوت غیرخطی، فانتزی، تریلر می‌توان روایت کرد. من به اصغر فرهادی هیچ اعتقادی ندارم و به نظرم فرهادی فیلمنامه‌نویس بزرگی است اما فیلمساز خوبی نیست.

وی ادامه داد: اصولا جهان تصویری و روایت تصویری ویژه از ایشان نمی‌بینم. اما از طرفی یکی از بزرگترین فیلمنامه نویسان قابل عصر اکنون ایران و به شدت محافظه کار است. اگر این جهان فیلمنامه‌نویسی را به وجوه دیگر تعمیم می‌داد و مثلا یک شکل دیگر فیلمنامه را روایت می‌کرد بهتر بود.