1

فخیم زاده با تایید احتمال همکاری با تهیه کننده فیلم ۳ارگانی بیان کرد⇐فیلمنامه من طنز-حادثه ای است و ربطی به مرصاد ندارد/فارابی بعد از یک ماه و نیم معطلی با لحنی برخورد کرد که یاد محله درخونگاه و نذری گرفتن افتادم!!/تولید فیلم تازه ام هیچ ربطی به حیدریان ندارد

سینماروزان: انتشار خبری مبنی بر همکاری مهدی فخیم زاده کارگردان باسابقه و موفق سینما و تلویزیون با تهیه کننده جوان فیلم 3ارگانی “ماجرای نیمروز” در سینماروزان با واکنش مهدی فخیم زاده مواجه شد.

فخیم زاده با ارسال جوابیه ای شش بندی به سینماروزان در کنار شفاف سازی پیرامون آخرین فیلم اکران شده اش “هم نفس” از این گفته که برخلاف شنیده ها هیچ حمایتی از سوی سازمان سینمایی و فارابی برای تولید فیلم تازه اش “مشت در وقت اضافه” صورت نگرفته است.

این کارگردان در کنار تایید احتمال همکاری با تهیه کننده فیلم 3ارگانی، پروژه تازه اش را بی ربط به ماجرای منافقین دانسته است.

متن جوابیه مهدی فخیم زاده را بخوانید:

۱- من فیلم “هم نفس” را قبل از مسئولیت جناب حیدریان ساختم و وقتی آماده شد و به جشنواره رسید ایشان مسئولیت سینما را برعهده گرفته بودند و ساختش هیچ ارتباطی به حضور ایشان در معاونت سینمائی نداشت وهیچ کمکی از طرف ایشان به بنده و “هم نفس” نشد.

۲- “هم نفس” به هیچ وجه با مشارکت تلویزیون ساخته نشد بلکه سرمایه این فیلم توسط بنده و آقای مرتضی شایسته(هدایت فیلم ) تامین شد و هیچ ارتباطی به تلویزیون نداشت. بعد از اکران مطابق سیاستی که تلویزیون درپیش گرفته بود ( فیلمهای سینمائی را بصورت مینی سریال طی چند شب نمایش میدادند ) رایت تلویزیونی “هم نفس” را از ما خریدند و نمایش دادند .والسلام.

۳- برای این فیلمنامه “مشت ، در وقت اضافه” هم که اکنون سه ماه است پروانه ساخت گرفته ام هیچ ارتباطی به مدیریت آقای حیدریان ندارد بلکه بیش از یک سال بود که من در حال نوشتن و آماده سازی فیلمنامه بوده و اصلا نه من و هیچ کس دیگری احتمال نمیداد که جناب حیدریان به معاونت سینمائی برگردد ، چرا که این معاونت لانه زنبور است و هیچ کس سر سالم ازاین معاونت به خانه نبرده و وقتی آقای حیدریان دوباره پذیرفت من و دوستانمان سخت تعجب کردیم چرا که ایشان یکبار این پست را تجربه کرده بود وکاملا میشناخت. اینکه چرا پذیرفته اند به خود ایشان مربوط است ، بنده بی تقصیرم.

۴- فیلمنامه “مشت در وقت اضافه” هیچ ارتباطی به عملیات مرصاد و منافقین و سیاست ندارد ، حتی فکر نکنم در ژانر اجتماعی هم جای بگیرد. فیلمنامه ایست در مایه های طنز ، البته نه کمدیهائی که این روزها مد شده ،که من نه بلدم و نه دوست دارم بلکه طنز موقعیت توام با اکشن و حادثه. دو ژانری که قبلا تجربه کرده ام و کم وبیش خیال میکنم میشناسم.

۵- در همین زمان مدیریت جناب حیدریان من فیلمنامه “مشت ، در وقت اضافه” را به فارابی ارائه کردم و بعد از یک ماه ونیم معطلی و شورا ، شورا کردن آخر سر یک آقائی که من اصلا نمیشناسم و اسمش را هم نشنیده ام از بخش فرهنگی فارابی تماس گرفت و با لحن نه چندان دلپذیری گفت ما پول نداریم و فقط میتوانیم دویست میلیون ، آن هم نه بصورت نقد بلکه به اقساط به شما کمک کنیم و لحنش چنان بود که من بی اختیار یاد دوران بچگی ، پاچنار و درخونگاه ونذری گرفتن از در خانه متمکنین محل افتادم وگفتم: ما آبروی فقر و قناعت نمیبریم با پادشه بگو که روزی مقرراست. از خیر فارابی و گرفتن وام گذشتم و رسمااعلان انصراف کردم ولی نه به کسی گفتم ،نه دادو فریاد راه انداختم و نه به مقامی شکایت نمودم .سرخویش گرفتم و پی کارم رفتم. البته خبر داشتم که وام های چندصد میلیونی به دیگران داده اند ولی باخودم فکر کردم که احتمالا آنها باید ازما بهترآن باشند، من که از ما بهتر نیستم !!

۶- اخیرا جناب محمود رضوی (تهیه کننده ای که باکنایه و اشاره آدرس میدهید) خلاصه ای از قصه فیلمنامه بنده را از زبان یکی از دوستان شنیده بود؛ ظاهرا خوشش آمده بود تماس گرفت و نشستیم و گفتیم و برخاستیم ولی هنوز نه بجائی رسیده ایم نه قراردادی بسته ایم. نه به بار است و نه به دار، هنوز اندر خم یک کوچه ایم. حال این حرفهای منافقین و مرصاد و ادامه سیانور وماجرای نیمروز…. از کجا درآمده الله اعلم فی الحقایق الامور.