1

غلامرضا موسوی: جشنواره سی‌و‌سوم کاملا دولتی و محافظه‌کارانه بود

سینماژورنال: سیدغلاامرضا موسوی تهیه کننده باسابقه ایرانی امسال فیلمی با عنوان “چهارشنبه خون به پا میشود” را تولید کرد. فیلمی به کارگردانی جوانی فیلم اولی به نام حماسه پارسا که در جشنواره حضور نداشت.

غلامرضا موسوی درباره چرایی عدم حضور این فیلم در جشنواره به سینماژورنال گفت: فیلم به جشنواره ارائه شد اما پذیرفته نشد. اینکه چرا پذیرفته نشد را نمی دانیم.

موسوی درباره اینکه آیا خودش آثار جشنواره را پیگیری کرده است گفت: : همه فیلمها را ندیدم اما برخی آثار را دیدم و البته ترجیح میدهم درباره کیفیت آثار چیزی نگویم.

این تهیه کننده درباره اینکه کیفیت “چهارشنبه خون به پا میشود” را نسبت به آثار فیلم اولی جشنواره چطور دیده بیان داشت: چیزی نگویم بهتر است. صبر میکنم “خون به پا خواهد شد” اکران شود تا مشخص شود حق داشتیم در جشنواره باشیم یا نه.

همه آنچه یک جشنواره دولتی باید داشته باشد در این جشنواره متجلی بود

غلامرضا موسوی که تهیه آثاری چون “بغض” و “من مادر هستم” را در کارنامه دارد درباره محافظه کاری نسبت داده شده به جشنواره سی و سوم فیلم فجر در انتخاب آثار بیان داشت: قطعا جشنواره ای محافظه کارانه را پشت سر گذاشتیم. البته جشنواره ای کاملا دولتی و محافظه کارانه. طبیعی است همه آنچه که یک جشنواره دولتی باید داشته باشد در این جشنواره متجلی بود.

وی ادامه داد: جشنواره سی و سوم جشنواره محافظه کاری بود و جای بسیاری از فیلمها در آن خالی بود.

ممکن است فیلمی 10 سیمرغ بگیرد اما در اکران وضعیت خوبی نداشته باشد

موسوی در پاسخ به این پرسش که چنین جشنواره ای میتواند نوید اکرانی پررونق را در سال 94 بدهد به سینماژورنال اظهار داشت: جشنواره شاید بتواند حاشیه ای کوتاه مدت را برای فیلمی ایجاد کند اما اگر فیلمی باشد که 10 سیمرغ هم بگیرد باز در اکران عمومی این مردم هستند که تصمیم می گیرند چه فیلمی بفروشد و چه فیلمی، نه.

وی خاطرنشان ساخت: مخاطبان به هنگام اکران فیلمها پاسخ واقعی درباره کیفیت فیلم را به تولیدکنندگان خواهند داد. ممکن است فیلمی در جشنواره فراوان تحسین شود اما در اکران وضعیت خوبی نداشته باشد و بالعکس.

موسوی در پایان گفت: درباره فیلمی که خودم تهیه کردم یعنی “چهارشنبه خون به پا میشود” نیز منتظر خواهم ماند تا فیلم اکران شود و مخاطبان نظرشان را بی سانسور درباره فیلم بگویند.