1

غلامرضا فرجی: شورای نمایش نمی‌توانست جلسه فوق‌العاده بگذارد چون باید ۴۸ ساعت صبر می‌کردیم تا ببینیم چه می‌شود/”دوران عاشقی” می‌تواند از این هفته اکران شود

سینماژورنال: تنها دقایقی بعد از انتشار گزارش سینماژورنال درباره چرایی عدم برگزاری جلسه فوق العاده شورای صنفی نمایش برای تعیین وضعیت اکران فیلم “رستاخیز”(اینجا را بخوانید) غلامرضا فرجی سخنگوی شورا با سینماژورنال تماس گرفت و توضیحاتی را درباره این مسأله ارائه داد.

به گزارش سینماژورنال فرجی با اشاره به اینکه اطلاعیه توقیف “رستاخیز” در آخرین ساعات روز چهارشنبه اعلام شده است به سینماژورنال گفت: طبیعی بود که تعطیلات آخر هفته و منتهی شدن آن به تعطیلات عید فطر سبب ساز این شود که جمع آوری اعضای شورا برای برگزاری جلسه فوق العاده کار راحتی نباشد.

متداول است که 48 ساعت از ماجرا بگذرد

وی ادامه داد: به جز این در مواردی که اکران فیلمی به ناگاه معلق اعلام میشود متداول این است که بگذاریم 48 ساعت از ماجرای تعلیق بگذرد تا ببینیم چه می شود  و اتفاقات چگونه پیش می رود تا پس از آن برای تعیین وضعیت وارد عمل شویم.

وقتی از سخنگوی شورا می پرسیم عدم برگزاری جلسه فوق العاده باعث شده است که مخاطبان در تعطیلات عید فطر فیلم تازه ای برای تماشا نداشته باشند او بیان داشت: البته فیلمهایی مانند “آتیش بازی” بار دیگر در سبد اکران برخی سینماها قرار گرفتند تا تنوعی نسبی به اکران عیدفطر داده باشند اما در کل مساله ای که شما ذکر می کنید درست است.

سخنگوی شورای نمایش درباره اینکه آیا عدم اکران “رستاخیز” و عدم جایگزینی فیلمی متناسب برای اکران در تعطیلات عید فطر باعث نوعی بی عدالتی در اکران و پیش رفتن شرایط به سود آثاری نیست که بیشتر از یک ماه است در سینماها اکران شده اند اظهار داشت: از این منظر گفته شما درست است اما به هر حال پیش بینی شورا برای اکران عیدفطر “رستاخیز” بود که مشکلاتی که می دانید برای اکرانش پیش آمد.

“دوران عاشقی” می تواند یک هفته زودتر اکران شود

غلامرضا فرجی درباره اینکه آیا وضعیت اکران فیلم جایگزین “رستاخیز” در جلسه فردای شورا مشخص خواهد شد یا نه به سینماژورنال گفت: احتمالا فردا میان گزینه های موجود فیلمی را برای جایگزینی در گروه آزادی درنظر خواهیم گرفت و البته اکران فعلی تا روز سه شنبه به همین منوال ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای نمایش پیرامون اینکه چقدر امکان دارد “دوران عاشقی” علیرضا رئیسیان از چهارشنبه همین هفته روی پرده برود بیان داشت: این فیلم هم جزو گزینه هاست. البته که قرارداد اکران “دوران عاشقی” برای هفته آینده ثبت شده تا بعد از “نهنگ عنبر” روی پرده بیاید اما طبق آیین نامه این فیلم می تواند یک هفته زودتر اکران شود.