1

عیاری، فیلم ناتمام کیارستمی را تمام می‌کند؟

سینماژورنال: در روزهای گذشته شایعاتی طرح شده مبنی بر آن که کیانوش عیاری کارگردان فیلم توقیفی “خانه پدری” آخرین پروژه سینمایی عباس کیارستمی که بنا بود در چین تولید شود و با مرگش ناتمام ماند را به اتمام خواهد رساند.

به گزارش سینماژورنال کیانوش عیاری که حدودا یک سال است به دنبال تولید یک کمدی تلخ با نام “کاناپه” است در این باره به “ایسنا” گفته است: از چنین چیزی اطلاع ندارم و نمی‌دانم که برای این فیلم چنین صحبتی مطرح بوده یا خیر. با این حال چنین موضوعی یک بار حدود 6 سال قبل مطرح شده بود. آقای کیارستمی در زمان ساخت فیلم «کپی برابر اصل» با من تماس گرفت و گفت، در قرادادی که با کمپانی سازنده فیلم دارد، باید اسم یک نفر را معرفی کند تا اگر به هر دلیلی خودش نتوانست کار را ادامه دهد، او ساخت فیلم را به پایان برساند، به همین دلیل تماس گرفت تا مرا معرفی کند.

وی افزود:‌ من هم با کمال مسرت این مسئله را پذیرفتم و خیلی هم خوشحال شدم که او چنین نگاهی به کار من دارد. این موضوع را برای اولین بار است که مطرح می‌کنم و شاید باید رازداری می‌کردم، اما به دلیل سوالی که پرسیدید و با توجه به طرح چنین شایعه‌ای ناچار شدم آن را بازگو کنم.

کار را همان طور که خواسته تمام می کنم

عیاری در پاسخ به اینکه آیا نپرسید که چرا “او” را انتخاب کرده است؟ گفت:‌ راستش فقط تشکر کردم و از آنجا که معمولا برایم سخت است تا از کسی درباره کارم نظر بخواهم یا در چنین مواردی علت را جویا شوم، هیچ سوالی نپرسیدم و کلا موضوع را مثل یک امر اداری و روتین می‌دیدم که باید فقط یک اسم معرفی شود.

او درباره اینکه اگر این موضوع صحت داشته باشد چه تصمیمی می‌گیرد؟ با بیان اینکه «الان نمی‌دانم برای فیلم جدیدی که قصد داشت در چین بسازد هم چنین اتفاقی افتاده است یا خیر و شاید او در این چند سال فرد بهتری را انتخاب کرده باشد» افزود: اما اگر چنین چیزی درست باشد برای ادای احترام و انجام تعهدی که خواهم داشت کار را همان‌طور که می‌خواسته انجام می‌دهم.