1

عواقب افشای بودجه بیش از ۲۰میلیاردی جشنواره‌های فجر⇐محمدمهدی حیدریان: می‌خواهیم صرفه‌جویی کنیم و تشریفات زاید جشنواره را برداریم!/پرسش: آیا بودجه انتشار بولتن کاغذی جشنواره توسط متصدی روابط‌عمومی‎‌تان هم حذف می‌گردد؟

سینماروزان: عواقب افشای بودجه بیش از 20میلیاردی برای برگزاری جشنواره های فجر و صرف بیش از 8میلیارد برای جدایی بین‌الملل از فجر همچنان ادامه دارد و بعد از حذف برج میلاد از مرکزیت برگزاری جشنواره حالا رییس سازمان سینمایی از برگزاری جشنواره با صرفه جویی و حذف تشریفات زائد سخن گفته است.

به گزارش سینماروزان محمدمهدی حیدریان درباره تحولات پیش‌روی بخش ملی جشنواره فیلم فجر به «ایرنا» اظهار کرد: جشنواره به عنوان فعالیت مردمی این قابلیت را دارد که حامیان مالی مختلف از آن حمایت کنند که این حامیان می توانند فرهنگی نیز باشند.
وی افزود: جشنواره فیلم فجر به دلیل اینکه یک فعالیت میدانی است شکوه آن، با ظواهر و فعالیت هایی که در عرصه اتفاق می‌افتد سنجیده می شود و ما در عین حال که می خواهیم از این شکوه کم نکنیم، صرفه جویی هم انجام دهیم و تشریفات زاید را برداریم. رویکرد ما در جشنواره این است که هزینه مراسم با درآمد فرهنگی که برای ما دارد سازگار باشد.
وی گفت: بخش عمده ای از جشنواره های کشور که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متولی و مجری برگزاری آنهاست به جهت مادی و وقت سرمایه وزارتخانه را به خود معطوف می کند که به دستور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست کلان این است که با بهره گیری از راهکارهای ممکن، راندمان را بالا ببریم. برای بالا بردن راندمان باید ببینیم از هر جشنواره ای چه هدفی را دنبال می کنیم و کارکرد و هدفگذاری امروزی آنها را بازنگری کنیم.

⇓⇓⇓

اظهارات حیدریان درباره صرفه جویی در هزینه های مرتبط با برگزاری جشنواره فجر بیش از هر چیز نگاهها را به سمت نزدیکان ایشان می برد؛ نزدیکانی که در سالهای اخیر فارغ از منصبی که در سازمان سینمایی داشته اند مسئولیتی هم در جشنواره فجر پذیرفته اند.

از جمله این نزدیکان متصدی روابط عمومی سازمان است که در سالهای غلبه سایبر همچنان علاقه به کنترات بولتنهای کاغذی برای جشنواره فجر داشته است. آیا با سیاستگذاری تازه حیدریان، باز هم شاهد انتشار بولتنهای کاغذی که یک اتلاف سرمایه آشکار است توسط چنین افرادی خواهیم بود؟